Wyremontują w ramach schetynówek

10
Chcą wyremontować ulicę 1 Maja w Lubinie oraz drogę z Zaborowa do Parszowic. Władze powiatu lubińskiego wraz z prezydentem Lubina i burmistrzem Ścinawy będą się wspólnie ubiegać o pieniądze na te inwestycje z tzw. schetynówek. Jeśli ich wnioski zostaną pozytywnie przyjęte, remonty ruszą już w przyszłym roku.
 
– Dzięki współpracy powiatu z prezydentem Lubina Robertem Raczyńskim i burmistrzem Ścinawy Krystianem Kosztyłą, możemy złożyć te wnioski wspólnie i mamy większą szansę na otrzymanie dotacji – mówi Damian Stawikowski, wicestarosta powiatu lubińskiego.
 
Samorządy chcą się ubiegać o pieniądze na dwie inwestycje: remont 1 Maja oraz przebudowę drogi z Zaborowa do Parszowic.
 
– 1 Maja wyremontowana zostanie we współpracy z miastem. W miejscu, gdzie obecnie znajduje się nieczynna stacja paliw, powstanie rondo. Chcemy w ten sposób usprawnić komunikację ze szpitalem, w którym właśnie powstaje SOR i nowy blok szpitalny – dodaje wicestarosta Stawikowski.
 
Każda z inwestycji, według szacunków, ma kosztować około 5-6 mln zł. Natomiast maksymalna kwota dofinansowania z budżetu państwa z „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”, czyli schetynówek, to 50 procent i nie więcej niż 3 mln zł. Na tyle też liczą tutejsze samorządy.
 
Czas na złożenie wniosków mają do 30 października. Dokumentację remontów, samorządy mają już gotową, dlatego liczą, że jeśli otrzymają dofinansowanie, prace ruszą już w przyszłym roku. Będą to już kolejne projekty w ramach schetynówek w naszym regionie. Wcześniej powiat lubiński dzięki temu dofinansowaniu wyremontował część drogi Miłosna – Karczowiska.
 
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 jest kontynuacją Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Do rozdysponowania łącznie są 4 mld zł. Pozwoli to na budowę, przebudowę i remonty około 2200 kilometrów dróg powiatowych i gminnych.
 
Dotację otrzymają te projekty, które w jak największym stopniu spełnią ministerialne kryteria. Szanse na państwowe wsparcie będą miały te inwestycje, które znacząco poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowego i będą sprzyjały większej mobilności mieszkańców, szczególnie w słabo skomunikowanych obszarach wiejskich. Duże znaczenie będzie miało kryterium finansowe, czyli stopień, w jakim samorząd sam pokryje koszt zadania. Ministerstwo przychylniej spojrzy też na projekty, które stanowią kontynuację wcześniejszych inwestycji i stanowią istotny element sieci dróg publicznych w skali całego województwa.

POWIĄZANE ARTYKUŁY