Przejazd zamknięty. Co z połączeniami pasażerskimi?

105

Od poniedziałku, 18 marca, samochodem nie będzie można przejechać przez przejazd kolejowy na Starym Lubinie. Będzie ona zamknięty aż do końca czerwca. Ponieważ nasi Czytelnicy pytają, czy w związku z tym nie opóźni się uruchomienie pasażerskich połączeń kolejowych z naszego miasta, postanowiliśmy to sprawdzić.

Zamknięcie związane jest z przebudową torów oraz nawierzchni przejazdu w ramach modernizacji linii Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów. Wykryto znaczne osłabienie podłoża w obrębie stacji Lubin, trzeba je więc ustabilizować. Wykonane zostanie odwodnienie i prace na terenie stacji, m.in. usunięcie tzw. kolizji kablowych.

– Zamknięcie przejazdu w tak wydłużonym czasie podyktowane jest założoną technologią robót związaną z wykonaniem chemicznej stabilizacji podłoża na całej równi stacyjnej oraz usunięciem kolizji teletechnicznych zlokalizowanych w tym przejeździe – informuje Piotr Wałowski, kierownik budowy z firmy Torpol, która wykonuje modernizację linii kolejowej nr 289 na zlecenie PKP PLK.

W czasie zamknięcia, kierowcy powinni korzystać z objazdu ulicami Kolejową i Chocianowską. Zapewnione natomiast zostanie przejście dla pieszych.

W lutym na odcinku Legnica – Lubin przywrócony został ruch pociągów towarowych. Do połowy bieżącego roku zakończone zostaną prace związane z przystosowaniem odcinka Legnica – Lubin dla obsługi pasażerskiej. Pierwszy pociąg z pasażerami ma wyjechać z Lubina 9 czerwca. Ponieważ prace na przejeździe kolejowym na Starym Lubinie mają potrwać do końca czerwca, nasi Czytelnicy w komentarzach pytają, czy termin uruchomienia połączeń pasażerskich się nie opóźni.

– Ruch pociągów z Legnicy do Lubina będzie zapewniony, po już przebudowanych torach tego przejazdu – uspokaja Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przypomnijmy, że modernizacja linii Legnica – Rudna Gwizdanów to największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku. Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów.

Głównym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii umożliwiająca ruch pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h.

Dzięki inwestycji PLK, powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.


POWIĄZANE ARTYKUŁY