Logo, czyli inaczej znak firmowy, to podstawowa jednostka identyfikacji wizualnej każdej firmy. Jest to znak, który ma za zadanie nie tylko przyciągnąć uwagę odbiorcy, czyli potencjalnego klienta, ale przede wszystkim stać się wizytówką marki. Dlatego tak ważne jest to, jak logo jest zbudowane, jakie posiada kolory, czy składa się z samych liter czy też posiada elementy graficzne. Czy projektowanie czytelnego i rozpoznawalnego logo to trudny proces? Za co płaci klient specjalistom od wizerunku firmy?
Etapy powstawania logo
Wizja elementów identyfikacji wizualnej firmy pojawia się już w chwili, gdy zaczyna tworzyć się idea marki. To na podstawie tych idei i wyjątkowych cech danego przedsiębiorstwa powstają pierwsze szkice znaku firmowego. Kluczowym punktem na samym starcie jest utworzenie ciekawej i chwytliwej nazwy. W wybraniu odpowiedniego nazewnictwa może pomóc utworzenie listy cech i skojarzeń z daną branżą. Gdy marka ma już swoją nazwę, można na jej podstawie stworzyć logo składające się z samych liter. Oprócz charakteru czcionki, potrzebna jest także rozpoznawalna kolorystyka. Barwy firmowe występują nie tylko w logo, ale także na wizytówkach, papierze firmowym czy na gadżetach. Kolejnymi następującymi po sobie etapami projektowania logo są:
1. Dokładne opisanie idei firmy – lista słów kojarzących się z daną marką.
2. Określenie specjalizacji – zakres działania firmy oraz usługi, które ona świadczy.
3. Na podstawie opisów projektuje się pierwsze szkice – z reguły jest ich kilka.
4. Na podstawie wybranego projektu można dokonać poprawek na życzenie klienta – warto jednak w tej kwestii zaufać specjalistom, którzy znają się na identyfikacji wizualnej firm.
Projektowanie logo – na co należy zwrócić uwagę?
Projektant znaków firmowych, np. https://robimylogo.pl/, czuwa nad każdy etapem powstawania logo. W zakres prac wchodzi nie tylko projekt samej grafiki, ale także pomoc w określeniu podstawowych cech i założeń marki. Po zaprojektowaniu znaku firmowego należy sprawdzić, jak prezentuje się on w różnych szatach kolorystycznych. Jeśli logo jest kolorowe, musi być drukowane na odpowiednim tle, aby być czytelne w odbiorze. Jeśli z kolei ma być wydrukowane w wersji czarno-białej, należy sprawdzić czy jest ono wystarczająco dobrze skontrastowane. Dobry kontrast zapewni czytelność logo w wersji czarno-białej. Ważne są również pierwsze skojarzenia po zobaczeniu znaku firmowego. Jeśli kojarzy się on niewłaściwie, lub po prostu mija się z podstawowymi założeniami, lepiej zrezygnować z niego i zacząć poszukiwania od nowa. Najpierw jednak należy określić, co dokładnie sprawiło, że logo stało się sprzeczne z brandem firmy.
Projektowanie logo dla branży budowlanej
Czy projektowanie logo dla branży budowlanej jest łatwe? Warto spojrzeć tutaj https://robimylogo.pl/jak-stworzyc-logo-dla-branzy-budowlanej i przekonać się, że jest to trudne. Branża budowlana wiąże się ściśle z precyzją, dokładnością i techniką. Zaprojektowane logo musi być zatem proste, czytelne ale i charakterystyczne. Z pomocą może przyjść nazwa firmy, która może być głównym elementem znaku firmowego. Z marką budowlaną może także kojarzyć się czysto techniczna grafika – proste linie, symetria, harmonia. Taki znak raczej nie będzie posiadał delikatnej kolorystyki, lecz będzie bazował na kontrastach i czystych, mocnych barwach podstawowych. Będzie to miało również wpływ na kontrast w druku czarno-białym. Czasem proste założenia są najtrudniejsze do przekazania, dlatego projektowanie logo dla branży budowlanej to trudne zadanie.