Premiery kinowe na nowy tydzień

138

W lubińskim kinie Muza od dzisiaj, 5 marca, można obejrzeć dwie premiery. Jednak to nie wszystko, kino zaplanowało również specjalne pokazy na Dzień Kobiet.

„Obiecująca. Młoda. Kobieta”

„Co w duszy, gra” to pierwsza z premier. Ten animowany film, który ma wszystko z czego słyną najlepsze produkcje Disneya i Pixara, będzie wyświetlany w lubińskiej Muzie do 8 marca.

Druga premiera to „Obiecująca. Młoda. Kobieta”. Na portalu Rotten Tomatoes film otrzymał aż 97 procent pozytywnych recenzji, krytycy są zachwyceni wyjątkową kreacją Carey Mulligan. Lubinianie będą mogli go oglądać do 18 marca.

Ponadto przez najbliższy tydzień, do 11 marca wyświetlana będzie francuska produkcja „Poznajmy się jeszcze raz”.

Na Dzień Kobiet, 8 marca, o godzinie 16 i 18 w kinie Muza odbędą się specjalne pokazy filmu „Zawód: kobieciarz”.

Natomiast w środowym DKF-ie, 10 marca, pokazana zostanie produkcja „Słudzy”.

Szczegółowy repertuar kina Muza oraz cennik biletów można znaleźć na stronie ckmuza.eu.

O filmach:

„Co w duszy gra” 

Nowy film Pete’a Doctera (laureat Oscarów® za “Odlot” i “W głowie się nie mieści”) i Kempa Powersa ma wszystko, z czego słyną najlepsze produkcje Disneya i Pixara.

W filmie śledzimy losy Joe Gardnera, który prowadzi zespół muzyczny w gimnazjum. Jego prawdziwą pasją jest jednak jazz. Joe przeżywa kryzys, jaki jest udziałem wszystkich artystów. Coraz wyraźniej dostrzega, że marzenie jego życia, by być muzykiem jazzowym, nie spełni się i dlatego zadaje sobie pytania „Po co tu jestem? Jaki jest cel mojego życia?”. Joe jest uosobieniem tych pytań. Ale nadchodzi moment, kiedy Joe stwierdza, że jego marzenie może być w zasięgu ręki. Przez jedno nieoczekiwane zdarzenie trafia do fantastycznego miejsca, gdzie zostaje zmuszony, by ponownie zastanowić się nad tym, co to znaczy mieć duszę. Tam spotyka, a ostatecznie również zaprzyjaźnia się z 22 – duszą, która uważa, że życie na Ziemi nie toczy się tak, jak powinno.

„Obiecująca. Młoda. Kobieta”

Wszyscy mówili, że Cassie (Carey Mulligan) była obiecującą, młodą kobietą dopóki tajemnicze wydarzenie nagle nie zakłóciło jej przyszłości. Ale nic w życiu Cassie nie jest tym, czym się wydaje. Cassie jest niesamowicie inteligentna, kusząco przebiegła, a nocą prowadzi sekretne, podwójne życie. Nieoczekiwane spotkanie da dziewczynie szansę naprawienia błędów z przeszłości w tej bardzo zabawnej historii.

„Poznajmy się jeszcze raz”

Zagubiony w świecie nowych technologii, wzdychający do telefonów stacjonarnych, papierowych książek i wąsów rysownik komiksów Victor (Daniel Auteuil), nieoczekiwanie dostaje propozycję nietypowej podróży w czasie. Mężczyzna przyjmuje ją tym chętniej, że jego małżeństwo się sypie, a żona Marianne (Fanny Ardant) w niczym nie przypomina cudownej dziewczyny, w której kiedyś się zadurzył. Wybiera więc lata 70., by znów móc wejść do baru Belle Epoque, bezkarnie zapalić papierosa przy stoliku i z drżącym (po raz pierwszy od tak dawna!) sercem czekać, aż w drzwiach pojawi się rudowłosa, seksowna, niezależna Marianne. Odtworzona na jego życzenie epoka wydaje się Victorowi o wiele prawdziwsza niż współczesność, w której wszystko – od międzyludzkich relacji przez pracę, po sztukę – staje się wirtualne.

„Zawód: kobieciarz”

Alex od dzieciństwa marzył, aby być szczęśliwym i bogatym, ale nie przemęczając się zanadto. I zrealizował swe marzenia, zostając facetem do towarzystwa. Jednak po 25 latach wygodnego życia z milionerką Denise, Alex zostaje porzucony i traci wszystko. Szukając dachu nad głową, musi odnowić kontakty z siostrą… i jak najszybciej uwieść jakąś inną bogatą kobietę. W międzyczasie próbuje nauczyć fachu swego 10-letniego siostrzeńca.

„Słudzy”

Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał Ostrochovský’ego opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy systemu. Film skupia się na losach dwóch seminarzystów, chłopców z prowincji, którzy w mury klasztoru wchodzą z optymizmem i gorliwością, nie zdając sobie sprawy, że wkraczają w świat spisków, zdrad i złamanych życiorysów, a ich przyjaźń poddana zostanie ostatecznej próbie. Rozgrywająca się w latach 80. XX wieku w Czechosłowacji, opowieść eksploruje szarą strefę politycznych gier, cynizmu i kompromisów, obnażając mechanizmy rządzące totalitarnymi strukturami. Krytyka państwa idzie pod rękę z krytyką kościoła, jako autorytarnej instytucji, która w imię długiego trwania nie zawaha się poświęcić życia najsłabszych. Ostrochovský zrobił swój mocny, chwytający za gardło film także przeciwko starcom, przeciwko gerontokracji, przeciwko patriarchatowi.


POWIĄZANE ARTYKUŁY