Na krajowej „36” będzie bezpieczniej

4527

Na odcinku drogi krajowej nr 36 przebiegającym przez Osiek będzie bezpieczniej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu ogłosiła właśnie przetarg mający na celu poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w tej miejscowości.

Zadanie będzie realizowane w systemie Projektuj i buduj. To oznacza, że w pierwszej kolejności zostanie wykonana dokumentacja projektowa, a następnie prace w terenie. 

– Doświetlimy dwa przejścia, na których zostaną m.in. ułożone specjalne płytki dla osób niedowidzących i niewidomych oraz odnowione będzie istniejące oznakowanie poziome – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

Otwarcie ofert planowane jest 22 lutego tego roku. Zamawiający, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, w pierwszej kolejności weźmie pod uwagę kryterium ceny, w drugiej – okres gwarancji.

Magdalena Szumiata z GDDKiA we Wrocławiu

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.  Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. 

 – Realizacja zadań w ramach programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w Programem Budowy Dróg Krajowych, pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych – uważa przedstawicielka Dyrekcji.

Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Fot. GDDKiA


POWIĄZANE ARTYKUŁY