Można już jeździć obwodnicą Krzeczyna Wielkiego

3588

Ponad dwa kilometry długości ma otwarta dziś obwodnica Krzeczyna Wielkiego. Ma ona usprawnić dojazd do planowanej strefy przemysłowej pod Lubinem. Inwestycję zrealizowała podlegająca województwu Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. 

Obwodnica Krzeczyna Wlk. ma dwie jezdnie – każda z dwoma pasami ruchu. Wybudowano na niej trzy ronda, które opatrzone zostały nazwami Lubina, powiatu lubińskiego i Dolnego Śląska.

– Mówimy: obwodnica Krzeczyna Wielkiego, ale tak naprawdę ta droga jest skomunikowaniem strefy przemysłowej. To otwarcie czterystu hektarów terenów przemysłowych w okolicy Lubina, przy węźle S3 i umożliwienie nowych inwestycji, o których od dwóch lat są już prowadzone rozmowy. Ta droga powstała właśnie dla przyszłych inwestorów – wskazuje Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. – Dziękuję też prezydentowi Lubina i władzom powiatu lubińskiego za wsparcie w realizacji tego zadania – dodaje.

Tymoteusz Myrda

Obwodnica stanowi stanowi część drogi wojewódzkiej nr 335.

– Dziękuję całej mojej załodze za sprawną realizację tej inwestycji. Za chwilę przetniemy wstęgę, pierwsze pojazdy przejadą nową drogą, a przechodzące przez miejscowość starodroże przekażemy w zarząd powiatu lubińskiego – oznajmił na krótkiej uroczystości otwarcia nowej trasy Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Leszek Loch

Pierwotnie drogowe obejście Krzeczyna Wlk. miało być oddane do użytku latem tego roku, jednak plany te pokrzyżowała poważna kolizją z siecią gazową wysokiego ciśnienia. Uzgodnienie warunków jej przebudowy z krajowym operatorem gazociągów przesyłowych, Gaz System SA. zajęło kilka miesięcy i to właśnie było przyczyną wydłużenia terminu oddania drogi kierowcom.

– Prace przebiegały dość sprawnie, bez większych utrudnień dla użytkowników, bo droga była prowadzona po terenie dziewiczym. Długość odcinka wynosi dokładnie 2,1 kilometra – mówi Michał Sarańczak z realizującej inwestycję firmy Kobylarnia S.A. Na pytanie, czy podziemna działalność KGHM może wpływać na stan nowej drogi odpowiada: – Według dokumentacji projektowej ta strefa nie jest objęta szkodami górniczymi.

Michał Sarańczak

Inwestycja kosztowała 22 mln zł. W 90 proc. sfinansowana została z Polskiego Ładu, a blisko 2 mln zł pochodziło z budżetu województwa dolnośląskiego.

Fot. BM


POWIĄZANE ARTYKUŁY