Jerzy Ulewski pozostał szefem legnickiego ZUS

203

Jerzy Ulewski w dalszym ciągu kieruje legnickim oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jest jednym z czternastu regionalnych szefów, którzy pozostali na swoich stanowiskach po rozstrzygnięciu konkursu rozstrzygniętego przez prezesa ZUS. Podlega mu także inspektorat w Lubinie.

zus-legnica

W konkursie wyłoniono dyrektorów 43 oddziałów ZUS w całej Polsce. Legniczanin Jerzy Ulewski rywalizował o stanowisko z trzema osobami: Małgorzatą Rurą z Lubina, Romanem Zawadą z Jawora i Jerzym Wilkiem z Legnicy.

Komisja konkursowa doceniła doświadczenie dotychczasowego dyrektora, który zarządza legnickim oddziałem od pięciu lat. Od 1998 do 2011 roku, Ulewski był zastępcą dyrektora tej placówki. Wcześniej był nauczycielem w Zespole Szkół Ekonomicznych w Legnicy. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

jerzy-ulewski
Jerzy Ulewski (fot. ZUS)

Proces rekrutacyjny dotyczył stanowisk w 43 oddziałach ZUS i obejmował test wiedzy o ubezpieczeniach społecznych, sprawdzian kwalifikacji kierowniczych oraz rozmowę z komisją rekrutacyjną. Na końcu kandydaci indywidualnie rozmawiali z prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W rezultacie wyłonieni zostali dyrektorzy 30 oddziałów. – Na pozostałe 13 stanowisk powołani zostaną pełniący obowiązki, gdyż nie wyłoniono kandydatów, którzy spełnialiby stawiane przez zarząd Zakładu wymogi. W tych oddziałach ponownie zostanie ogłoszony konkurs – informuje Wojciech Andruszkiewicz, rzecznik prasowy ZUS.

Wśród dotychczasowych szefów oddziałów zaledwie 14 zachowało swoje posady, potwierdzając w ten sposób swoje kompetencje. Wśród nich znalazł się Jerzy Ulewski.

Kandydat na stanowisko dyrektora oddziału ZUS musi mieć wykształcenie wyższe, co najmniej pięcioletni staż pracy i minimum trzyletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym. Do pożądanych kwalifikacji należą: wykształcenie wyższe magisterskie (prawo, administracja, ubezpieczenia społeczne, ekonomia, zarządzanie), studia podyplomowe (ubezpieczenia społeczne, zarządzanie), przynajmniej dwa lata pracy związanej z zarządzaniem samodzielną jednostką organizacyjną, doświadczenie zawodowe w ubezpieczeniach społecznych i doświadczenie zawodowe w administracji publicznej. Dodatkowe wymagania, jakie powinien spełniać, to m.in. umiejętności komunikacji interpersonalnej, pracy w stresie i pod presją czasu, zarządzania projektami i zmianą w proaktywny sposób, podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów oraz motywowania pracowników.


POWIĄZANE ARTYKUŁY