Z matematyką w rytmie country

35

W Szkole Podstawowej nr 9 w Lubinie od października 2015 r. do marca 2016 r. realizowany był kolejny międzyprzedmiotowy projekt dla klas IV–VI. Młodzi artyści i ścisłe umysły miały możliwość współpracy w wyzwaniach matematycznych i tanecznych.

Pierwszym elementem projektu było opracowanie i zaprezentowanie konkursowych choreografii do muzyki country. Dekorację do występów tanecznych wykonali sami uczniowie.

– W projekcie wzięłam udział, ponieważ lubię matematykę i interesuję się takimi tematami jak Dziki Zachód. Bardzo mi się podobały zadania matematyczne i tworzenie układów tanecznych. Malowałam również konia do scenografii i przyniosłam konia na biegunach – mówi Maja z klasy VI.

Do konkursu zgłosiło się 12 zespołów. Dzięki temu, iż szkoła posiada interaktywną platformę Fronter, do wyłonienia zwycięzców w kategorii artystycznej zostali zaproszeni wszyscy uczniowie, rodzice i nauczyciele SP 9.

– Udzielam się w szkole muzycznej i lubię tańczyć. Do udziału w projekcie zachęciła mnie możliwość wymyślenia własnego układu tanecznego do muzyki country – mówi Bartosz z klasy VI.

Głosy na najciekawszy taniec można było oddać w dowolnym czasie i miejscu, w wyznaczonym terminie w interaktywnym głosowaniu.

Największą liczbę punktów zdobył zespół klasy V b reprezentowany przez: Natalię Grabową, Wiktorię Klepaczek, Aleksandrę Kononowicz, Julię Płowaś, Weronikę Popów i Aleksandrę Simuchin.

– Rozwiązywałam zadania z matematyki związane z muzyką w rytmie country. Brałam również udział w konkursie tanecznym z koleżankami. Zajęłyśmy pierwsze miejsce. Bardzo się cieszę, że był zrobiony taki projekt, ponieważ uczniowie nie tylko mogli wziąć w nim udział i rozwijać swoje umiejętności, ale również dobrze się bawić. Było to dość ciekawe doświadczenie – dodaje Weronika z klasy V.

Swoją kreatywność zaprezentowali uczestnicy również w wyzwaniach matematycznych. Zadania konkursowe nawiązujące do tańca i muzyki country zostały przygotowane przez uczniów klas VI. Udało się pokazać, że matematyka nie musi być nudna i że bawiąc się nią, można jednocześnie mimowolnie się uczyć.

– Chciałem sprawdzić swoje umiejętności: Czy jestem dobry z matematyki? Zadania tekstowe nie były zbyt trudne i dotyczyły między innymi miary i wagi. Projekt zachęcał uczniów do nauki matematyki – stwierdza Jakub z klasy IV.

Wyzwania matematyczne, podobnie jak i tańce były umieszczone na Fronterze, przez co dostęp do nich mieli wszyscy chętni klas IV–VI. Po rozwiązaniu interaktywnych zadań na podstawie łącznej liczby zdobytych punktów, zostali wyłonieni najlepsi:

– w klasach IV:
I miejsce Arkadiusz Lasz
II miejsce Kamil Misiewicz i Bartosz Ryszko
III miejsce Małgorzata Przybylska i Dorian Pater

– w klasach V:
I miejsce Sara Hariasz
II miejsce Jakub Pietrzak i Aleksandra Simuchin
III miejsce Dawid Kluza

– w klasach VI:
I miejsce: Maja Dziatkowiak, Aleksandra Kotwica, Piotr Ryszko i Paweł Szydłowski
II miejsce Konrad Pater
III miejsce Aleksander Lasz.

Ponad 70 uczniów Szkoły Podstawowej nr 9 w Lubinie świetnie się bawiło, a przy okazji doskonaliło kompetencje matematyczne i wrażliwość artystyczną.

– Zainteresował mnie temat projektu i postanowiłam razem z koleżankami ułożyć układ taneczny. Przygotowałyśmy się pod względem choreografii i ubrałyśmy się zgodnie z tematem. Wspólna zabawa wywołała na naszych twarzach uśmiechy i byłyśmy zadowolone z naszej pracy – mówi Hania z klasy 6.

Niecodzienny projekt wyzwolił falę pozytywnych komentarzy wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.

– Cieszę się, kiedy moje dzieci chętnie się uczą, a dla nich udział w projekcie to możliwość sprawdzenia się, rywalizacji, dlatego z przyjemnością w nim uczestniczyli – dodaje rodzic ucznia klasy 4.

Organizatorami projektu były Sylwia Śmieszko i Krystyna Węgrzyn.

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY