W sierpniu w DKF-ie

103

„Między dwoma światami”, „Słabsze ogniwo” oraz „Zbrodnie przyszłości” między innymi te filmy będzie można obejrzeć w sierpniu w lubińskim kinie Muza w cyklu DKF. Seanse jak zwykle będą się odbywać w każdą środę o godz. 19.

„Zbrodnie przyszłości”

W sierpniu będzie okazja, by obejrzeć pięć produkcji. Na początek, 3 sierpnia, wyświetlony zostanie film „Paryż. 13 dzielnica”. Później kinomanii zobaczą: „Yang” (10 sierpnia), „Między dwoma światami” (17 sierpnia), „Słabsze ogniwo” (24 sierpnia) oraz „Zbrodnie przyszłości” (31 sierpnia).

Bilet na jedną projekcję kosztuje 17 zł, a miesięczny karnet na wszystkie – 55 zł.

Szczegółowy repertuar dostępny jest na stronie ckmuza.eu.

O filmach:

„Paryż. 13 dzielnica”

Zachwycająca, stylowa love-story, która biorąc na warsztat dynamikę współczesnych związków, podtrzymuje legendę Paryża jako stolicy miłości i seksu. Film „Paryż, 13. dzielnica”, który znalazł się w konkursie głównym ostatniego festiwalu w Cannes, opuszcza jednak turystyczne szlaki, by przenieść się tam, gdzie naprawdę bije serce miasta. Gdzie z zawieszonych na najwyższych piętrach wieżowców erotycznych fantazji, z sunącej windami tęsknoty za bliskością i ze śmigających pośród blokowisk młodzieńczych rozczarowań i marzeń powstaje wybuchowy koktajl emocji. Uwodzicielski film Jacques’a Audiarda to ekranizacja komiksowego hitu – „Śmiechu i śmierci” Adriana Tomine’a, a jego współscenarzystką jest gwiazda francuskiego kina, Céline Sciamma, reżyserka „Portretu kobiety w ogniu”. Opowiadając o miłości i seksie w wielkim mieście, Audiard stworzył także fascynujący portret współczesnej metropolii: multietnicznej, wielojęzycznej, oplecionej siatką niezliczonych połączeń i przynoszącej każdego dnia niekończące się problemy z komunikacją.

Akcja „Paryża, 13. dzielnicy” rozgrywa się pośród wieżowców i esplanad paryskiego blokowiska, tutejszego Chinatown. Na tle surowej, brutalistycznej architektury uczucia młodych bohaterów wydają się szczególnie kruche i podatne na zranienie. Emilie (Lucie Zhang) zakochuje się w swoim sublokatorze Camille’u (Makita Samba). Ten podejmuje erotyczną grę, ale broni się przed uczuciami – do czasu, gdy poznaje Norę (Noémie Merlant), która jednak ma obsesję na punkcie kogoś innego: Amber (Jehnny Beth), tajemniczej dziewczyny pracującej na seks-kamerce. Jacques Audiard misternie plącze drogi swoich bohaterów, przykleja i odrywa ich od ekranów oraz z niebywałą świeżością i ciętym humorem kreśli portret współczesnych kochanków: śmiało otwierających drzwi do swoich sypialni, ale trzymających serca pod kluczem.

„Yang”

Jake (Colin Farrell) prowadzi sklep z organiczną herbatą i razem z żoną Kyrą (Jodie Turner-Smith) i ich córką Miką wiodą szczęśliwe, spokojne życie. Na co dzień towarzyszy im android Yang, który niczym starszy brat opiekuje się dziewczynką. Gdy przyjaciel córki nieoczekiwanie ulega awarii, Jake szuka sposobu, by przywrócić go do życia. Próbując naprawić Yanga, odkrywa coś, co zaskakuje całą rodzinę – przez te wszystkie lata android prowadził własne, sekretne życie, którego najcenniejsze momenty zapisywał na tajnym dysku wspomnień. Poznając najbardziej wyjątkowe chwile z życia Yanga, Jake dowiaduje się kim tak naprawdę był, o czym marzył i co czuł, żyjąc z nimi pod jednym dachem.

„Między dwoma światami”

Ceniona pisarka Marianne Winkler (Juliette Binoche) swoją najnowszą książkę planuje poświęcić sytuacji społecznej na północy Francji, która jest następstwem globalnego kryzysu ekonomicznego. Chcąc poznać problem od podszewki, kobieta udaje się do portowego Caen, gdzie incognito zatrudnia się jako sprzątaczka. Im bardziej zagłębia się w świat ciężkiej, słabo płatnej pracy, tym więcej dowiaduje się o życiu ludzi, którzy imając się różnych tymczasowych zajęć, desperacko próbują związać koniec z końcem. Niepewność zatrudnienia, brak ubezpieczenia i lęk przed tym, co przyniesie jutro, to tylko niektóre z problemów, jakim musi stawić czoła spora grupa francuskich obywateli, o których system najwyraźniej zapomniał. Marianne będzie musiała się także zmierzyć z pytaniem o etykę własnej pracy, zwłaszcza że jedna z kobiet, z którą nawiązuje bliższe relacje, zaczyna coś podejrzewać. Film staje się wciągającym studium społecznych nierówności i przejmującą opowieścią o ludziach zepchniętych na margines. Historią robiącą tym większe wrażenie, że w większość ról, obok Binoche, wcielili się naturszczycy. Film jest oparty na bestsellerowym reportażu Florence Aubenas.

„Słabsze ogniwo”

Każdego roku uczniowie prestiżowej meksykańskiej katolickiej szkoły dla chłopców udają się na specjalnie przygotowany dla nich obóz integracyjny za miastem. Chłopcy pod czujnym okiem nauczycieli i księży doskonalą swój rozwój fizyczny i moralny. Celem jest przejście przez proces dojrzewania w połączeniu z Bogiem oraz w zgodzie z zasadami wspólnoty. Film reżysera Joaquína del Paso, oparty do pewnego stopnia na jego własnych doświadczeniach, to opowieść o niebezpiecznej relacji pomiędzy religią a władzą. Każdy z młodych bohaterów stara się odnaleźć swoje miejsce w tej elitarnej i hermetycznej społeczności, gdzie status społeczny rodziców i kolor skóry określają pozycję dziecka. Spokój nie trwa długo, szczególnie kiedy uczestnicy obozu odkrywają dziurę w ogrodzeniu… Sytuacja ta uruchamia łańcuch tajemniczych wydarzeń. Film ukazuje złożone mechanizmy zbiorowej indoktrynacji religijnej i manipulacji, a także pokazuje, jak łatwo budzi się niebezpieczna masowa histeria. Utrzymane w formule thrillera „Słabsze ogniwo” jest mocną krytyką bazującego na indoktrynacji systemu edukacji, ale i uniwersalną historią o bezwzględnym sposobie kreowania przyszłych liderów.

„Zbrodnie przyszłości”

Najnowszy film jednego z największych wizjonerów kina DAVIDA CRONENBERGA, twórcy takich obrazów jak „MUCHA”, „CRASH”, „HISTORIA PRZEMOCY”, „WSCHODNIE OBIETNICE”, „NAGI LUNCH”. Rewelacja tegorocznego Festiwalu w Cannes. W niedalekiej przyszłości ludzie doświadczają syndromu przyspieszonej ewolucji. Aby odnaleźć się w nowej, zdominowanej przez technologię rzeczywistości, muszą przekształcać nie tylko swoje umysły, ale także ciała, by nadążały za wymogami czasów. Głodni nowych, silniejszych bodźców coraz śmielej eksperymentują z własną cielesnością, przesuwając biologiczne granice własnej wytrzymałości. Ogromną popularność zyskują szokujące praktyki chirurgiczne polegające na wszczepianiu sobie nowych organów. Saul Tenser to sławny artysta performer, który postanawia z własnej przyspieszonej ewolucji uczynić multimedialne widowisko. Przy pomocy swojej partnerki Caprice, na oczach milionów dokonuje coraz śmielszego przeobrażenia swojego ciała, szukając nowych form rozkoszy. W pogoni za popularnością decyduje się na tak szokujący krok, że powrót do dawnego życia może okazać się już niemożliwy.


POWIĄZANE ARTYKUŁY