Klocki i puzzle na lekcjach matematyki

141

Ruszają zajęcia Miedzianej Szkoły Matematycznej – flagowego projektu Fundacji KGHM Polska Miedź, które mają pokazać dzieciom zalety „ścisłej” ścieżki edukacyjnej i rozbudzić w nich matematyczne pasje.

img_6002-copy

W najbliższych tygodniach dzwonek ogłaszający rozpoczęcie zajęć Miedzianej Szkoły Matematycznej zabrzmi w osiemnastu szkołach położonych na terenie gmin wiejskich i miejsko-wiejskich powiatów lubińskiego, polkowickiego i głogowskiego. W każdej z takich szkół uruchomione zostaną dwie grupy – jedna dla dzieci z klas I-III i jedna dla dzieci z klas IV-VI. Do grudnia 2016 r. zaplanowano 720 godzin lekcyjnych zajęć. We wszystkich szkołach objętych projektem weźmie w nich udział 432 dzieci. Do projektu przystąpiły dwie szkoły z powiatu lubińskiego: Zespół Szkół im Jana Pawła II w Rudnej oraz Zespół Szkół w Chobieni.

– To pierwszy autorski matematyczny projekt fundacji. Do udziału w projekcie zaprosiliśmy szkoły z mniejszych miejscowości, które wcześniej nie realizowały matematycznych zajęć pozalekcyjnych. Spośród szkół, które okazały zainteresowanie, wybraliśmy 18 – mówi Justyna Golonka, koordynator projektu.

Na realizację projektu, poza gotowymi scenariuszami lekcji, każda ze szkół otrzymała z Fundacji KGHM Polska Miedź pomoc finansową przeznaczoną na wynagrodzenia dla nauczycieli i zakup pomocy dydaktycznych, umożliwiających uczniom przyswajanie matematyki m.in. poprzez gry, praktyczne ćwiczenia typu układanki, budowanie przestrzennych modeli, klocki rozwijające wyobraźnię przestrzenną, gry planszowe, zestawy specjalnych matematycznych kart do gry, mozaiki wielokątów, puzzle, tangramy i wiele innych. Pomoce te będą dla dzieci dostępne także podczas regularnych lekcji matematyki.

Najmłodsi dostaną od fundacji prezenty, które zostały dobrane w taki sposób, aby mogły zostać wykorzystane w trakcie zajęć, ale także aby stanowiły po nich miłą pamiątkę: teczki, notesy, długopisy, ołówki, cyrkle, linijki i temperówki.

Dodatkowym wsparciem objęto nauczycieli przedmiotu oraz edukacji wczesnoszkolnej. Organizatorzy przewidzieli dla nich 36 miejsc na kursach obejmujących nawet do 100 godzin zajęć zarówno praktycznych, jak i teoretycznych, służących obaleniu mitu, że matematyka jest trudna. Na kursach nauczyciele poznają metody i formy nauczania tego przedmiotu w atrakcyjny sposób.

Podsumowanie projektu nastąpi w styczniu 2017 roku. Wtedy też przeprowadzony zostanie drużynowy konkurs matematyczny z nagrodami.


POWIĄZANE ARTYKUŁY