Mieszkańcy mają pomysły na promocję gminy

101

Mieszkańcy gminy Rudna dyskutowali o tym, w jaki sposób powinien być promowany ich samorząd. Wśród propozycji, jakie padły na warsztatach, pojawiły się liczne pomysły związane z turystyką i… regionalną kuchnią.

Fot. UG Rudna
Fot. UG Rudna

Punktem wyjścia w debacie była opracowana do tej pory analiza mocnych i słabych stron gminy. Jak mówi wójt Władysław Bigus, do atutów należą m.in. wielokulturowość i szacunek dla tradycji, atrakcyjne tereny turystyczne, talenty miejscowych rękodzielników, aktywni przedsiębiorcy, dobre położenie w Zagłębiu Miedziowym i zasobność samorządu. – Prace nad zdefiniowaniem marki Gmina Rudna uświadomiły nam, jak wiele dajemy sobie nawzajem jako społeczność i jak wieloma rzeczami powinniśmy się chwalić na zewnątrz. Nasza gmina łączy ludzi i to jest nasza największa wartość – podkreśla szef gminy.

Wśród pomysłów na promocję gminy pojawiły się działania wspierające turystykę. Zdaniem mieszkańców warto wydać mapy turystyczne i dobrze oznakować lokalne atrakcje. Uzupełnieniem takich przewodników po zabytkach i miejscach ciekawych przyrodniczo mogłyby być też informacje promujące lokalne imprezy i produkty regionalne. Tu szczególnie warto uwzględnić regionalną kuchnię. Przypomnijmy, że Towarzystwo Przyjaciół Rudnej ma w planach wydanie książki z miejscowymi przepisami.

Fot. UG Rudna
Fot. UG Rudna

Joanna Woźnica, mieszkanka Rudnej, wskazuje też na konieczność wsparcia lokalnej przedsiębiorczości: – Dobrze byłoby mocniej wykorzystać energię młodych mam, podziałać na rzecz wzajemnego poznania się nie tylko w sołectwach, ale i na forum całej gminy. Proponowana internetowa mapa lokalnych przedsiębiorców i wytwórców, oferujących usługi i produkty, to dobry pomysł.

W budowaniu wizerunku mieszkańcy chcą wykorzystywać Internet, w tym oficjalną stronę internetową gminy. Powstanie także nowy logotyp gminy. Po konsultacjach z mieszkańcami promocyjnymi pomysłami zajmą się teraz radni i władze gminy.


POWIĄZANE ARTYKUŁY