Zbyt kosztowny lans

19

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia – to powiedzenie może służyć za komentarz do zachowania urzędnika lubińskiego starostwa Krzysztofa Maciejaka, który równocześnie jest politykiem Platformy Obywatelskiej i wieloletnim szefem powiatowych struktur tej partii w powiecie złotoryjskim, gdzie również – jako radny – przewodzi tamtejszej opozycji.

 

W Lubinie szefuje wydziałowi promocji. W Złotoryi natomiast pełni znacznie poważniejsze zadania.

Maciejak, jako spec od kształtowania wizerunku, wydaje się być szczególnie uprawniony do krytykowania w mediach wszelkich nadużyć w znanej sobie dziedzinie. I tak właśnie zakwestionował wydatki na promocję starosty… złotoryjskiego. Do wydatków starosty z Lubina, nie ma absolutnie żadnych zastrzeżeń. I to pomimo że jego pracodawca wydaje na te cele wielokrotnie więcej niż publicznie krytykowany polityczny przeciwnik.

– Jako radny powiatu (złotoryjskiego – przyp. redakcji) wielokrotnie krytykowałem prywatę i wydawanie powiatowych pieniędzy na bzdety, widzimisię i lansowanie się starosty, i to uprawiane przy milczącej aprobacie wielu radnych – grzmi urzędnik starostwa w Lubinie.

Porównaliśmy więc promocyjne wydatki obu samorządów. Jak wynika z oficjalnych danych, otrzymanych z obu urzędów, złotoryjskie starostwo wypada bardzo skromnie, gdy się je porówna do powiatu w Lubinie:

Rok
Lubin
Złotoryja
2008

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

280 tys. zł

77,6 tys. zł
2009

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

350 tys. zł

141 tys. zł
plan 2010 420 tys. zł 200 tys. zł

 

Ale w Lubinie promować się można również w nowatorski sposób i bez podnoszenia wydatków na promocję: www.lubin.pl/aktualnosci,5536,lans_za_publiczne_pieniadze.html


POWIĄZANE ARTYKUŁY