Kierowcy, którzy nie skończyli 24 lat na polskich drogach codziennie zabijają trzy osoby! Dane są zatrważające, stąd drastyczny jest także klip towarzyszący rozpoczynającej się właśnie akcji „Użyj wyobraźni”.
– Statystycznie, każdego dnia, młodzi kierowcy, w wieku 18-24 lata, powodują wypadki, w wyniku których giną trzy osoby. Najczęstszą przyczyną wypadków jest brawurowa jazda i brak doświadczenia w kierowaniu samochodem lub motocyklem. A motywem bywa chęć zaimponowania rówieśnikom – informuje Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, organizator ogólnopolskiej kampanii prewencyjnej.
W ubiegłym roku kierowcy z tej grupy wiekowej spowodowali niemal 10 tysięcy wypadków, w których śmierć poniosło ponad tysiąc osób, a 13,5 tys. zostało rannych. Z danych wynika, że najmłodsi wiekiem szoferzy są sprawcami 22,03 drogowych dramatów.
Najwięcej tragedii z udziałem młodych kierowców ma miejsce w lecie – w ubiegłym roku był to sierpień, a ich liczba gwałtownie wzrastała w weekendy. Stąd kampania „Użyj wyobraźni” adresowana jest do grupy młodszych odbiorców.
– W reklamie wykorzystano język i symbolikę właściwą dla percepcji tej grupy. Niezwykle sugestywne, czasami wręcz szokujące środki wyrazu zastosowane w reklamach mają zainteresować, zaintrygować, wciągnąć do dyskusji, pobudzić do myślenia, a w końcu skłonić do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz jego nieuchronnymi skutkami – informuje policja.
Szczegóły: http://uzyjwyobrazni.pl/