Wraca DKF

13

Po wakacyjnej przerwie do kina Muza wraca DKF. Pierwszy seans już 4 września. Kinomani obejrzą francuski thriller „U niej w domu”.

Tradycyjnie już, filmy w ramach DKF-u wyświetlane będą w każdą środę o godzinie 19. Bilet na jeden seans kosztuje 12 zł. Aby obejrzeć wszystkie produkcje, można kupić karnet za 35 zł.

Na początek, 4 września, wyświetlony zostanie francuski film „U niej w domu”. To najnowsza produkcja François Ozona, który wcześniej stworzył „8 kobiet” czy „Basen”.

11 września pokazany zostanie belgijski film „W kręgu miłości”. To tętniący emocjami i brawurowo zagrany obraz ze znakomitą ścieżką dźwiękową. Film otrzymał Nagrodę Publiczności na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie.

W kolejną środę, 18 września, będzie można obejrzeć „18 spotkań przy stole”. Zaś 25 września pokazane zostaną dwa filmy: dokument „Michael Haneke. Zawód: reżyser” i animowany „Świteź”.

O filmach:

4 IX >„U niej w domu”
Najnowszy film François Ozona („8 kobiet”, „Basen”, Czas, który pozostał”, „5×2”).

Życie Germaina (Fabrice Luchini), znudzonego pracą nauczyciela i niespełnionego pisarza, zmieni się, gdy pozna 16-letniego Claude’a. Chłopak postanawia wkroczyć w intymne życie rodziny szkolnego rówieśnika i opisywać wszystko, co uda mu się podejrzeć w cudzym domu. Relacja nauczyciela i ucznia przeistacza się w nietypową przyjaźń. Germain nie może doczekać się kolejnych tekstów. Mężczyzna pokazuje skandaliczne opowieści Claude’a żonie i wspólnie ulegają fascynacji niezwykłym talentem chłopaka. Kolejne dni spędzone przez 16-latka z obcą rodziną prowadzą do coraz większej bliskości z atrakcyjną matką szkolnego kolegi (Emmanuelle Seigner).

Podglądanie, które zaczyna ulegać wzbierającemu pożądaniu do dojrzałej kobiety wymyka się spod kontroli. Spisywana na papierze fikcja zaczyna niebezpiecznie mieszać się z rzeczywistością.

11 IX > „W kręgu miłości” (Belgia)
Filmowa adaptacja teatralnej sztuki Johana Haldenbergha (który gra w filmie główną rolę męską) i Mieke Dobbels, w reżyserii Felixa van Groeningena („Boso, ale na rowerze”). To tętniący emocjami i brawurowo zagrany obraz ze znakomitą ścieżką dźwiękową. Film otrzymał Nagrodę Publiczności na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie

Elise i Didier od siedmiu lat żyją w szczęśliwym, choć niekonwencjonalnym związku. Połączyła ich gorąca miłość od pierwszego wejrzenia, głęboka potrzeba życia po swojemu i pasja do muzyki bluegrass. Niespodziewanie koło fortuny się odwraca. Kiedy ich kilkuletnia córka Maybelle zapada na poważną chorobę, żarliwe i zmysłowe uczucie poddane zostaje poważnej próbie, a Elise i Didier oddalają się od siebie. Każde z nich zaczyna żyć własnym życiem, ale nadal walczą o córkę, wierząc, że miłość jest w stanie zwyciężyć każde przeciwieństwo losu. Czy uda im się pokonać przeznaczenie?

18 IX > „18 spotkań przy stole” (Hiszpania/Argentyna)
Jeden dzień, 6 śniadań, 6 obiadów, 6 kolacji, 6 historii starych i nowych miłości różnych bohaterów. Ich historie łączą się w jedną krążącą wokół stołu i jedzenia. Uliczny muzyk usiłujący odzyskać straconą miłość, dwóch skacowanych przyjaciół przy śniadaniu, aktor gotujący dla ukochanej, która nigdy nie przychodzi, dwóch kochanków ukrywających się przed światem, kucharka marząca o karierze piosenkarki, zagubiony Macedończyk, starsi państwo jedzący w milczeniu… Wszystkie te historie łączą się w jedną krążącą nieustannie wokół stołu i jedzenia. Jeden dzień, 6 śniadań, 6 obiadów, 6 kolacji i 6 historii starych i nowych miłości: tych szczęśliwych, tych, którym nie daje się szansy oraz tych, które już wygasły. Układanka z uczuć wielu różnych postaci, które łączy jeden cel: szczęście.

25 IX > „Michael Haneke. Zawód: reżyser” (Austria/Francja) i „Świteź” (Polska)
W ciągu 25 lat twórczości Haneke osiągnął pozycję jednego z najważniejszych reżyserów w historii kina. Od wczesnych prac po film „Miłość” stworzył unikalny wszechświat, pokazując w nim męty społeczne, egzystencjalne lęki czy emocjonalne wybuchy. Poprzez wizję swoich aktorów i wcześniej nie pokazywane ujęcia, film przedstawia pracę prawdziwego artysty. Film opowiada o jednym z najważniejszych reżyserów w historii kina poprzez wypowiedzi aktorów i z wykorzystaniem niepokazywanych wcześniej ujęć z jego filmów.

„Świteź” w reżyserii Kamila Polaka jest adaptacją ballady Adama Mickiewicza. Film przenosi elementy malarstwa olejnego i temperowego w trójwymiarową przestrzeń, łącząc klasyczną animację z efektami i animacją komputerową. Obrazom towarzyszy skomponowana na potrzeby filmu muzyka na orkiestrę symfoniczną i chór. Całość tworzy ekspresyjny i unikalny estetycznie efekt.


POWIĄZANE ARTYKUŁY