Od przyszłego roku cześć lubińskiego urzędu miejskiego przeniesie się do ratusza. Budynek na Kilińskiego zajmie zaś policja. – Wczoraj udało się zawrzeć ugodę przed sądem. 2 września ratusz wydany zostanie miastu, a od 1 stycznia będzie tam funkcjonować część urzędu – mówi prezydent Lubina Robert Raczyński.
Do ratusza trafi prezydent i jego biuro, ale także władze starostwa powiatowego. Natomiast wszyscy urzędnicy zajmujący się obsługą mieszkańców zostaną przeniesieni do budynku starostwa przy ulicy Kilińskiego. Od stycznia 2014 roku to właśnie tam będzie można załatwić wszelkie formalności związane na przykład z wydaniem dowodu osobistego.
To jednak nie koniec zmian. – Do ratusza zostanie też przeniesiony urząd stanu cywilnego. Zaś w jego miejscu, w pałacyku, chcemy zrobić muzeum miejskie – dodaje prezydent Raczyński, zastrzegając, że będzie to muzeum nowoczesne, nie w tradycyjnym stylu.
Zaś budynek, gdzie obecnie mieści się lubiński magistrat, od przyszłego roku mają zająć policjanci.
W planach jest jeszcze wyburzenie kamienicy po policji przy ulicy Odrodzenia, koło RCS. Dzięki temu, będzie można poszerzyć wjazd na RCS i do budowanej właśnie hali widowiskowo-sportowej, a także stworzyć parking.
O przeprowadzce urzędu miejskiego i policji mówiło się już od kilku lat. Zmiana siedzib miała nastąpić w 2011 roku, potem w 2012. Teraz po zawarciu ugody przed sądem, plany można zrealizować.