Tłumacz i mobilny system pomagają w kontakcie

1116

Można skorzystać z mobilnego systemu albo pomocy tłumacza języka migowego – Starostwo Powiatowe w Lubinie wprowadziło nowe udogodnienia dla osób niesłyszących i niedosłyszących.

Mobilna pętla indukcyjna

– Udało nam się podpisać umowę z Europejskim Centrum Obsługi Głuchych z Legnicy, które dostarczyło nam system obsługi niepełnosprawnych z wadami słuchu. Przy pomocy tego systemu możemy komunikować się z ludźmi, którzy mają problemy ze słuchem – mówi Sławomir Niewiadomski, koordynator ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Lubinie.

Urządzenie, które wspomaga słyszenie osobom z aparatami słuchowymi, częściowo niesłyszącym, to mobilna pętla indukcyjna.

– Jeśli ktoś przyjdzie do punktu obsługi głuchych do pokoju 113, może później z tą pętlą powędrować do dowolnego departamentu – wyjaśnia Niewiadomski, prezentując urządzenie.

Dla osób niesłyszących przygotowano natomiast stanowisko do kontaktu z tłumaczem języka migowego. Można skorzystać z jego pomocy online. Tłumacz może również przyjechać na miejsce.

– Nie ma potrzeby wcześniejszego umawiania się, możemy to zrobić w wersji stacjonarnej i mobilnej – dodaje Niewiadomski.

Do tej pory osoby niesłyszące i niedosłyszące, jeśli chciały skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, musiały kilka dni wcześniej zgłosić taką potrzebę.

Z udogodnień mogą korzystać wszyscy niesłyszący i niedosłyszący, którzy chcą załatwić swoją sprawę w budynku Starostwa Powiatowego w Lubinie przy ul. Kilińskiego 12b.

Więcej informacji na temat nowych udogodnień można znaleźć na stronie splubin.ecog.pl.

Fot. BM


POWIĄZANE ARTYKUŁY