Starostwo dostępniejsze

1348

Osobom niedowidzącym i niewidomym będzie teraz łatwiej załatwić swoje sprawy urzędowe. Starostwo Powiatowe w Lubinie wprowadziło właśnie nowe udogodnienia dla nich.

– Staramy się stale poprawiać dostępność naszych usług dla mieszkańców ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami – przyznaje starosta lubiński Paweł Kleszcz, przedstawiając nowości wprowadzone w Starostwie Powiatowym w Lubinie dla osób z dysfunkcjami wzroku: słabowidzących i niewidomych.

Na wszystkich drzwiach zamontowano właśnie tabliczki z informacją zapisaną alfabetem Braille’a. Natomiast w najbliższych dniach, jeszcze w tym tygodniu, przy wejściu głównym i na poszczególnych piętrach pojawią się tyflomapy (mapa czytana za pomocą zmysłu dotyku – przyp. red.), które ułatwią poruszanie się po departamentach i załatwianie spraw. Specjalnie oznakowana została również winda.

Przedsięwzięcie zrealizowane zostało w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

To nie jest pierwsze ułatwienie wprowadzone w lubińskim Starostwie Powiatowym dla osób z niepełnosprawnościami. Od grudnia 2021 r. urząd dysponuje mobilną pętlą indukcyjną, czyli urządzeniem wspomagającym słyszenie ludziom wyposażonym w aparaty słuchowe. Natomiast osoby całkowicie niesłyszące mogą skorzystać z mobilnego stanowiska do kontaktu z tłumaczem Polskiego Języka Migowego (PJM). Dzięki temu osoby słabosłyszące bądź całkowicie pozbawione słuchu nie muszą się wcześniej umawiać, by załatwić swoją sprawę:

Tłumacz i mobilny system pomagają w kontakcie

Fot. BM


POWIĄZANE ARTYKUŁY