Sposób na niechciane prezenty

10

– W związku z licznymi wątpliwościami konsumentów informuję, że po dokonaniu zakupu, bez dobrowolnej zgody sprzedawcy, nie będziemy mogli rzeczy zwrócić ani wymienić na inną. Ta zasada dotyczy towarów, z którymi nic się nie dzieje, po prostu okazało się, że nam nie pasują, przestały się podobać lub okazują się zupełnie nietrafione jako prezenty – ostrzega Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumentów.

Sprzedawca może dowolnie ustalać zasady przyjmowania zwrotów. Może zadecydować, że będzie przyjmował zwroty towarów na szczególnych zasadach, np. w oryginalnym opakowaniu, z oryginalnymi metkami, nieużywany i tylko w oznaczonym terminie.

Sklepy informują konsumentów o możliwości zwrotu lub wymiany towarów. Terminy, w których sprzedawca przyjmuje zwroty, są różne, niektóre firmy przyjmują towary nawet do jednego roku. Pamiętajmy, że jeżeli mamy wątpliwości, co do koloru produktu czy rozmiaru, warto upewnić się, czy w danym sklepie będą uwzględniane ewentualne zwroty, jeżeli nie spodoba się osobie, której chcieliśmy zrobić prezent.

Są jednak wyjątki. Od umowy możemy odstąpić jeśli została ona zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość. Co do zasady, na odstąpienie od tak zawartej umowy sprzedaży mamy 10 dni – przed upływem tego terminu należy wysłać list polecony z informacją o rezygnacji z produktu. Termin ten liczony jest od dnia zawarcia umowy do dnia wydania towaru (otrzymania go przez kupującego), gdy umowa dotyczy np. sprzedaży na odległość.


POWIĄZANE ARTYKUŁY