Operator nie dotrzymał terminu rozpoczęcia świadczenia usługi, wykonał usługę nienależycie lub w ogóle jej nie wykonał, nieprawidłowo obliczona została należność z tytułu świadczenia usług – to najczęstsze powody składania reklamacji na usługi telekomunikacyjne.
– Reklamacje możemy składać telefonicznie, osobiście w punkcie obsługi klientów, a także wysyłając pismo lub wiadomość e-mail. Pismo przesyłamy na adres operatora lub zanosimy osobiście do punktu obsługi klientów – wyjaśnia Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumentów.
Składana przez nas reklamacja musi zawierać: imię i nazwisko abonenta, określenie przedmiotu reklamacji i okresu jakiego dotyczy reklamacja, numer ewidencyjny klienta oraz podpis, jeżeli reklamację składamy na piśmie.
Niezależnie od wybranego sposobu składania reklamacji operator zobowiązany jest potwierdzić jej przyjęcie w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia. Operator ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację. Jeżeli nie udzieli odpowiedzi w tym terminie uważa się ją za uwzględnioną.
W przypadku uznania reklamacji związanej z odszkodowaniem, operator przyznaje je nam zgodnie z obowiązującym regulaminem świadczenia usług.
W przypadku odmowy uznania reklamacji, odpowiedź operatora powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
Jeżeli reklamację składamy drogą telefoniczną, warto zanotować datę oraz godzinę rozmowy i nazwisko konsultanta, który przyjął reklamację.
Reklamację usług telefonicznych można złożyć w ciągu 12 miesięcy od dnia zdarzenia.
– W razie wątpliwości lub problemów można skontaktować się z Centrum Informacji UKE –infolinia 801 900853 lub 22 534 9174 (pon.-pt. w godz. 8.15-16.15) – dodaje Wiesława Sulima.
Więcej informacji na stronie: www.uke.gov.pl