Jak najlepiej wypromować swój region? Poprzez inwestycje w infrastrukturę, sport, a może rozrywkę? Działająca na terenie gminy wiejskiej Lubin LGD „Wrzosowa Kraina” znalazła dość nietypowy sposób – mieszkańców gminy zachęca się do wskazania produktów lokalnych, które mogłyby rozsławić nasz region w całym kraju.
Lokalna Grupa Działania „Wrzosowa Kraina” obejmuj swoją działalnością sześć okolicznych gmin: Gromadkę, Lubin, Chojnów, Bolesławiec, Przemków i Chocianów. Projekt „Walory kulturowe, historyczne i produkty lokalne gminy wiejskiej Lubin sposobem na rozwój” to nie pierwsza z inicjatyw Lokalnej Grupy Działania. „Wrzosowa Kraina” zajmowała się już m.in. organizacją szkoleń czy pozyskiwaniem unijnych funduszy. Tym razem celem jest jednak wypromowania regionu, dzięki zaangażowaniu mieszkańców.
– W ramach zadania zaplanowano pięć rodzajów działań: rozpoznanie lokalnych produktów i usługodawców, szkolenie podnoszące wiedzę na temat produktu lokalnego, usług lokalnych i jego wpływu na rozwój gminy Lubin, wyłonienie produktu lokalnego i tradycyjnego podczas konkursu „Dziedzictwo Kulinarne gminy Lubin” organizowanego przez GOK Raszówka, konkurs międzyszkolny pn. „Gotowała nam to babcia” oraz konkurs literacki o walorach kulturowych, przyrodniczych historycznych oraz produktach lokalnych gminy wiejskiej Lubin – „ W krainie podań i legend” – wymienia Edyta Rząsa, dyrektor biura Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Wrzosowa Kraina".
Projekt będzie realizowany 30 października 2009 ze środków gminy Lubin. Szczegóły na temat przedsięwzięcia dostępne są na stronie: www.wrzosowakraina.pl