Pokazują, jak uczyć się szybciej i skuteczniej

1461

Nie rozumiesz, co nauczyciel mówi na lekcji? Całym godzinami ślęczysz nad książkami, a na sprawdzianie i tak dostajesz słabą ocenę. Czas z tym skończyć! Skorzystaj z cennych porad lubińskich licealistów, którzy we wspólnym projekcie „SprytNAUKA” udowadniają, że uczenie się i nauczanie może być szybkie, przyjemne, a przede wszystkim skuteczne.

Projekt powstał w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni w teorii”, a tworzy go czwórka pierwszoklasistów z I Liceum Ogólnokształcącego w Lubinie: Martyna Wilczura, Zuzanna Baran, Patryk Łuczkowski i Piotr Musielak. Jego główną ideą jest lepszy dostęp uczniów i nauczycieli do szybkich i efektywnych metod nauczania.

– Jako uczniowie zauważyliśmy, że bardzo dużo informacji nie jest tłumaczonych poprawnie. Sami często nie rozumiemy tego, co jest na lekcjach. Siedzimy przy książkach w domu, a na sprawdzianach okazuje się, że czas poświęcony w naukę nie jest wystarczający. Albo spędziliśmy trzy godziny przy jednym przedmiocie, a i tak dostaliśmy słabe oceny – wyjaśnia Martyna Wilczura, jedna z uczestniczek projektu.

– Chcieliśmy podzielić się wiedzą, którą sami zdobyliśmy oraz porozmawiać z kilkoma specjalistami. Planujemy też przeprowadzić w szkołach podstawowych cykl wykładów online w formie wideo. Mamy już umówionych kilka spotkań w sprawie takiej współpracy – dodaje uczennica, która razem z kolegą z projektu wzięli udział w specjalnym kursie Engram, dotyczącym właśnie efektywnego i szybkiego nauczania.

Wspomniane wykłady odbywałyby się w ramach godzin lekcyjnych oraz w mediach społecznościowych grupy (Faceebok, Instagram i TikTok).


POWIĄZANE ARTYKUŁY