Peron w Ścinawie szykowany do przebudowy

3543

300 metrów długości będzie miał peron na stacji w Ścinawie. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie szukają wykonawcy.

Fot. PKP PLK

Ścinawa leży na trasie „Nadodrzanki” – ruchliwej linii kolejowej nr 273, łączącej Wrocław ze Szczecinem. Dziennie przejeżdża tędy prawie 50 pociągów pasażerskich. Z tego powodu zarządzająca krajową infrastrukturą kolejową spółka PKP PLK włączyła ścinawską stację do programu budowy i modernizacji przystanków. Inwestycje te będą prowadzone do 2025 r.

– Na stacji Ścinawa peron zostanie wydłużony do 300 metrów. Planowany jest remont przejścia pod torami i wiat nad schodami. Będzie wymienione oświetlenie – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Obecnie prowadzona jest procedura wyboru wykonawcy, który przygotuje dokumentację projektową, pozwolenia na budowę i rozpocznie prace. Projekt i prace będą konsultowane z konserwatorem zabytków.

PKP PLK planuje podpisać umowę z wykonawcą na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku.

Jeśli chodzi o Dolny Śląsk, w lutym tego roku kolejowa spółka zawarła umowy na budowę przystanków w Legnickim Polu i Mirkowie, a wcześniej na inwestycje w obrębie stacji w Boguszowie-Gorcach Dzikowcu, Szklarskiej Porębie Średniej, Świdnicy Zawiszowie i Ozimku. W planach jest też budowa nowego przystanku w Oławie.

Przypomnijmy, że w czasie konsultacji rządowego programu zgłoszona została też potrzeba przedłużenia peronu w Lubinie tak, by mogły przy nim zatrzymywać się długodystansowe składy pasażerskie. Ministerstwo Infrastruktury odrzuciło jednak ten wniosek:

Ministerstwo odrzuciło wniosek o przebudowę peronu w Lubinie

.


POWIĄZANE ARTYKUŁY