Nowe logo

16

Ani złotówki nie kosztuje policji wprowadzany aktualnie program standaryzacji. Oznacza to, że także wprowadzenie nowego logo, czyli dodatkowego i drobnego elementu tej standaryzacji, nie uszczupliło policyjnego budżetu.

MSW zaproponowało realny program standaryzacji polskiej policji, przede wszystkim poprzez budowę i remont wybranych komisariatów i komend. Na realizację programu przeznaczono z budżetu państwa 1 miliard złotych i zaplanowano ją na lata 2013-2015.

Projekt nie wiąże się z planowanymi dotychczas zakupami lub innymi inwestycjami. Końcowy efekt tego programu to nowo wybudowane lub wyremontowane komendy i komisariaty, poprawa warunków obsługi obywateli i warunków służby policjantów.

Policja dużo zyska na realizacji programu, nie ponosząc przy tym nakładów pieniężnych. Całość jest bowiem finansowana z budżetu państwa, bez angażowania policyjnych środków.

Jednym z elementów, niezbyt kosztownym, ale jednocześnie znacząco poprawiającym komfort obsługi obywateli, jest stworzenie jednolitego standardu zewnętrznego i wewnętrznego w budynkach policji. Polega on, między innymi, na ujednoliceniu wizerunku tych jednostek przez wprowadzenie nowego logo, a to z kolei pozwoli obywatelom łatwiejszą identyfikację policyjnych budynków.

Na koszty związane z nowym logo policji został przeznaczony zaledwie maleńki ułamek całej kwoty na standaryzację – około 0,002 proc. pełnej kwoty. Logo nie będzie umieszczane na odznakach policyjnych, ani na mundurach, ani też na sprzęcie wykorzystywanym przez policjantów. Nie zobaczymy go także na dokumentach wytwarzanych w policji, na pieczątkach itd.


POWIĄZANE ARTYKUŁY