Nauczanie zdalne dało im w kość – licealiści chcą pomóc kolegom

2667

Ten projekt jest odpowiedzią na szerzące się wśród uczniów problemy: stres, izolacja, strach przed powrotem do szkoły, pogarszająca się kondycja fizyczna i psychiczna, spowodowane przez nauczanie zdalne. Czworo licealistów z Lubina, którzy założyli grupę „Open Up – find your passion”, zamierza pomóc swoim rówieśnikom, borykającym się z tymi problemami.

Od lewej: Julia, Nikola, Oskar i Mikołaj; źródło: archiwum prywatne licealistów

Julia Żelichowska i Nikola Łokaj, uczennice I LO oraz Mikołaj Jaroszewski i Oskar Cierlik z II LO – ta czwórka zdecydowała, że chce pomagać swoim kolegom z wieku od 12 do 17 lat w problemach, powstałych w wyniku nauczania zdalnego, poprzez przekazywanie wiedzy o sposobach radzenia sobie z negatywnymi skutkami izolacji.

– Uważam, że problemy, powstałe u młodzieży w wyniku nauczania zdalnego, nie są traktowane z należytą powagą w społeczeństwie, dlatego poprzez ten projekt chcę podjąć działania, aby pomóc osobom dotkniętym negatywnym skutkom izolacji – zaznacza Julia Żelichowska, liderka projektu.

W ramach projektu odbędą się spotkania oraz warsztaty z młodymi osobami, na których licealiści przedstawią możliwości radzenia sobie z trudnościami.

– Podczas tych spotkań zaproszeni psychologowie doradzą, jak pokonać występujące problemy. Planuje się również udział instruktorów różnych dyscyplin sportowych, którzy zachęcą uczestników do aktywności fizycznej. Dodatkowo pod koniec projektu mamy zamiar zorganizować mały koncert w I LO w Lubinie, który podsumuje naszą działalność zarówno w szkołach, jak i w mediach społecznościowych. Mamy nadzieję, że dzięki naszym staraniom młodzi ludzie rozbudzą w sobie nowe pasje oraz pokonają napotkane przeciwności losu – zaznacza Julia Żelichowska.

W ramach swoich działań licealiści prowadzą także media społecznościowe – głównie Instagrama, na którym można znaleźć wiele informacji i rad, jak radzić sobie ze skutkami izolacji i pandemii.

Projekt „Open Up – find your passion” jest realizowany w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii.


POWIĄZANE ARTYKUŁY