Międzynarodowy sukces dwóch lubińskich szkół

4643

Nauka języka angielskiego podczas lekcji, a użycie go podczas luźnej rozmowy z rówieśnikami z innego kraju to często dwie różne rzeczy. Mieli o tym okazję się przekonać uczniowie dwóch lubińskich szkół, którzy przez pół roku współpracowali ze swoimi kolegami z zagranicy. Oczywiście posługując się przy tym językiem Williama Szekspira. Efekt tej współpracy był taki, że obie placówki zostały wyróżnione Europejskimi Odznakami Jakości za realizację projektu w ramach międzynarodowej platformy współpracy szkół – eTwinning.

Szkoły, o których mowa powyżej, to SP nr 12 i SP nr 8. Pierwsza z nich wykonała projekt „My Healthy Life Shop”. W inicjatywę mocno zaangażowała się ośmioosobowa grupa uczniów z klasy 7 c (Ola, Agata, Natalia, Kinga, Hania, Maja, Maciej i Michał) pod okiem swojej anglistki Małgorzaty Mierzejewskiej.

– Nasz projekt dotyczył zdrowego stylu życia. Młodzież przez prawie pół roku od lutego do czerwca 2023 r. wykonywała różnorodne zadania, używając technologii informacyjno-komunikacyjnych i języka angielskiego. Duży nacisk był położony też na tolerancję kulturową – informuje nauczycielka.

Małgorzata Mierzejewska, nauczycielka języka angielskiego w SP nr 12 w Lubinie

– Czujemy wielką satysfakcję, ponieważ nasza praca została doceniona. Osobiście dostałam taką nagrodę po raz pierwszy. Należy podkreślić dużą rangę projektu, ponieważ był on na skalę europejską i nie przyznano zbyt wiele wyróżnień na naszym terenie. By otrzymać odznakę europejską, najpierw należało się ubiegać o krajową. Teraz wspólnie z nauczycielami z innych krajów będziemy się starać o nagrodę dla tego projektu – kontynuuje Małgorzata Mierzejewska. 

Uczniowie do rozmów z kolegami z Belgii, Turcji, Włoch i Chorwacji używali specjalnej platformy eTwinning.

– Język angielski wykorzystywaliśmy głównie do komunikacji. To było coś innego niż na co dzień uczymy się w szkole. Mniej skupialiśmy się na gramatyce, a bardziej na dogadaniu się. Dzięki temu projektowi potrafię lepiej porozumieć się z innymi w języku obcym – przyznaje Aleksandra Nesing, jedna z uczennic biorących udział w projekcie.

Aleksandra Nesing

– Nauczyłam się podstawowych i potocznych zwrotów, które pomagają w zwykłej rozmowie – uzupełnia jej szkolna koleżanka Hanna Choniawko.

– W projekcie robiliśmy wiele fajnych rzeczy, m.in. logo i plakat – dodaje z kolei uczeń Michał Górniak.

Michał Górniak

W trakcie projektu uczniowie angażowali się w szereg zadań, takich jak wspólne tworzenie logo, przygotowywanie zdrowego śniadania czy pisanie e-booka na temat tolerancji. Zorganizowali też charytatywny kiermasz ciast dla schroniska, nagrywali filmiki dotyczące narodowych gier dziecięcych. Działania te nie tylko rozwijały umiejętności techniczne, ale także kompetencje miękkie, takie jak nawiązywanie relacji, współpraca w zespołach oraz wypracowywanie spójnych rezultatów.

Nagrodę przyznano 356 projektom w Polsce, a lubińskie szkoły znalazły się wśród zaledwie kilku wojewódzkich laureatów.

Szkoła Podstawowa nr 8 w Lubinie została wyróżniona za stworzenie projektu „Math is Art, Art is Math”. Pracami kierowała nauczycielka Jagoda Szumczyk.

Fot. SzK


POWIĄZANE ARTYKUŁY