Dzięki ofiarności Urzędu Miasta 146 uczniów lubińskich placówek mogło dziś pojechać pociągiem na wycieczkę do Wrocławia. Urząd ufundował uczniom podróż.
Przypomnijmy. W minioną niedzielę po kilku latach przerwy wyruszył pierwszy pociąg na trasie Lubin – Wrocław. Było to możliwe dzięki dotacji z Urzędu Marszałkowskiego, który przekazał kolei półmilionową dotację. Ma wystarczyć na rok.
Prezydent postanowił ufundować wycieczkę lubińskim uczniom. Koszt wycieczki wyniósł miasto przeszło dwa tysiące złotych. Czas wolny poświęcili na wizytę w ZOO, zwiedzanie teatru lub Panoramy Racławickiej. Z propozycji skorzystały gimnazja nr 1, 3 , 4 i 5, Zespół Szkół Integracyjnych oraz Zespół Szkół Sportowych. Łącznie 146 uczniów i 13 opiekunów. Wycieczka wyruszyła z Lubina o 6.42, a wróci o 17.46.
MS
Rozkład jazdy:
LUBIN GÓRNICZY- WROCŁAW GŁÓWNY
5:06
6:42
11:07
15:10
16:50
WROCŁAW GŁÓWNY-LUBIN GÓRNICZY
5:16
11:52
15:25
17:55
Rozmowa z Robertem Raczyńskiem, prezydentem Lubina
– Panie prezydencie, dla dzieci to frajda pojechać pociągiem, ale czy dwie godziny to nie jest za długa podróż?
– Zgadzam się. Dwie godziny do Wrocławia to naprawdę za długo. Liczę jednak na to, że skoro udało mi się przekonać radnych do przywrócenia połączeń kolejowych w Lubinie uda mi się doprowadzić do remontu magistrali Lubin-Legnica. Wtedy czas przejazdu skróci się do około jednej godziny.
– Czy to wystarczy, żeby pasażerowie mogli podróżować komfortowo?
– To z pewnością nie wystarczy. Obecnie w Europie kolej to najbezpieczniejszy i najszybszy środek transportu, ale żeby tak się stało trzeba pasażerom zapewnić komfortową podróż. Pierwszy krok za nami, pociągi już jeżdżą teraz należy zadbać o wygodę. W tym celu już od kilku lat mówię o konieczności wybudowania w Lubinie węzła przesiadkowego wraz z nowoczesnym dworcem. Pozwoli to na łatwe skomunikowanie ze sobą wszystkich rodzajów komunikacji: szynowej, autobusów miejskich i podmiejskich, a pasażerom zapewni wygodę.
– Patrząc na dzisiejszy dworzec to rewolucyjna zmiana
– Inaczej nie można. Polska straciła wiele lat w rozwoju kolei. Czesi, Niemcy są najlepszym przykładem, że można stworzyć dobre warunki i zachęcić ludzi do korzystania z transportu szynowego. Trwało to kilkanaście lat i się udało. My nie możemy czekać, tylko powinniśmy wykorzystując najlepsze wzorce zacząć pracę już dziś. W Lubinie to robimy i mam nadzieję, że do Euro 2012 ukończymy węzeł przesiadkowy.