CCC sprawdziło, ile par butów mają Polacy

150

Polki mają średnio 17 par butów – mówią wyniki badania, które pozwoliło CCC zajrzeć do szafek na buty Polek i Polaków. Panowie, jak łatwo przewidzieć, są pod tym względem znacznie mniej zasobniejsi. 

Badanie objęło osoby w wieku powyżej 18 lat. Polki średnio mają 17 par butów. Dwie trzecie z nich posiada co najmniej 10 par, a co dziesiąta kobieta ma ich ponad 30. Panowie są pod tym względem znacznie mniej zasobniejsi – w ich garderobie znajduje się średnio siedem par obuwia.

Statystyczna Polka posiada średnio trzy pary szpilek, najczęściej w kolorze czarnym i beżowym. W okresie jesiennym najchętniej zakłada botki lub sztyblety. Z kolei mężczyźni preferują buty codziennego użytku, całoroczne, często sportowe. Dwie trzecie z nas deklaruje, że posiada minimum jedną parę casualowych butów sportowych i tych przeznaczonych do uprawiania sportu. To część wniosków z raportu Polskie Buty, zleconego przez CCC, lidera sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zrealizowanego przez firmę analityczno-badawczą Zymetria, na reprezentatywnej grupie Polaków.

Podczas zakupów obuwia Polacy coraz mniej kierują się pogodą, a coraz częściej modą i wygodą. Wykazują się przy tym dużą znajomością rodzajów obuwia. Najchętniej kupują buty w kolorze czarnym, popularny jest również biały (zwłaszcza w modelach sportowych), beżowy i brązowy (wśród półbutów). Kobiety najczęściej wybierają czarne lub beżowe szpilki (odpowiednio 75 i 31 proc.), a czerwony jest dopiero na trzecim miejscu. Ponad połowa z nas ma w swoich szafach również trampki (53 proc.) oraz buty do aktywnego uprawiania sportu (aż 63 proc.). Z kolei najchętniej zakładanym obuwiem w grupie wiekowej 18-45 lat są codzienne sneakersy.

– Badanie wskazuje m.in. na jeden bardzo widoczny trend: Polki, ale też coraz częściej mężczyźni w Polsce, stawiają na to, aby w swojej szafie posiadać szeroki wybór modnych butów, w różnych stylach i fasonach, adekwatnych do danej okazji, reszty ubioru czy koloru. Rośnie świadomość, że buty to podstawa dobrego wyglądu – komentuje Michał Zgiep, dyrektor Działu Produktu w CCC.

źródło: materiały prasowe