Biuro paszportowe w Lubinie

5699

Już wkrótce lubinianie nie będą musieli jeździć do Wrocławia, Głogowa czy Legnicy, by wyrobić paszport. Terenowe biuro paszportowe ma powstać w Starostwie Powiatowym w Lubinie.

O tworzeniu takiego biura w naszym mieście poinformował dziś w mediach społecznościowych starosta lubiński Adam Myrda. Prace są już mocno zaawansowane.

– Już od 10 lipca trzy wytypowane przez nasz powiat osoby podejmą szkolenie w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu. Natomiast między 10 a 15 lipca przyjedzie kontrola z urzędu wojewódzkiego. Jeżeli wszystko będzie sprawnie funkcjonowało, a sprzęt, który podlega MSWiA, oraz łącza zostaną uruchomione, to od 1 sierpnia 2020 r. mieszkańcy powiatu lubińskiego oraz innych powiatów będą mogli korzystać z terenowego biura paszportowego w Lubinie – napisała starosta.

Oczywiście z biura w Lubinie będą mogli korzystać nie tylko mieszkańcy powiatu lubińskiego, ale i okolicy.

Lubińskie terenowe biuro paszportowe będzie funkcjonować na takich samych zasadach, jak otwarte w maju ubiegłego roku biuro w Urzędzie Miasta w Głogowie. Tamtejszemu samorządowi wojewoda przekazał w drodze porozumienia prowadzenie spraw paszportowych.

Lubin będzie piątym na Dolnym Śląsku oddziałem terenowym biura paszportowego, po Legnicy, Głogowie, Wałbrzychu i Jeleniej Górze. Przypomnimy, siedziba główna placówki znajduje się we Wrocławiu.