Lubińscy policjanci ostrzegają przed nową metodą oszustwa „na pracownika banku”. Fałszywi konsultanci dzwonią do klientów i informują, że ktoś wziął pożyczkę lub wykonał przelew na ich dane. Celem cyberprzestępców jest wyłudzenie danych do logowania do bankowości internetowej. Stróże prawa apelują o ostrożności.

Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzanie pieniędzy. Cyberprzestępcy podszywają się za pracowników placówek bankowych, którzy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają klientów do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na swoim telefonie czy komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji.
Złodzieje podszywający się pod pracowników banku mogą poprosić m.in. o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej (np. kod Blik) oraz o pobranie i zainstalowanie na telefonie lub innym urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk.
– W rzeczywistości cyberprzestępcy chcą zdobyć dane do logowania do bankowości elektronicznej i karty płatniczej oraz przejąć narzędzie autoryzacyjne – mówi aspirant Krzysztof Pawlik, zastępca oficera prasowego Komendy Powiatowej Policji w Lubinie.
Policja ostrzega jednocześnie przed podejrzanymi wiadomościami SMS lub na komunikatorach społecznościowych (Messengerze, WhatsAppie, itp.) od nieznajomych osób podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym. W treści wiadomości wyłudzacze wysyłają link z prośbą o kliknięcie i podanie danych.
Funkcjonariusze apelują zatem o ostrożność!
– Jeżeli otrzymaliśmy podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku lub wiadomość, która może pochodzić od oszustów, należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem za pośrednictwem infolinii i zweryfikować, czy podana informacja faktycznie polega na prawdzie – dodaje policjant.