Szukają Dobroczyńcy Roku

60

Można już zgłaszać firmy i fundacje korporacyjne do konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Konkurs nagradza i promuje najbardziej odpowiedzialne duże i małe firmy, które angażują się w działania na rzecz zmiany świata – zarówno na szczeblu lokalnym, jak i globalnym. Tegoroczna, dwudziesta trzecia edycja w centrum stawia działania na rzecz współpracy, budowania partnerstw wprowadzających w życie cele zrównoważonego rozwoju. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zaprasza do składania wniosków do 12 lutego. Laureatów poznamy w czerwcu podczas uroczystej Gali Finałowej.

Fot. Pixabay

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 1997 roku wspiera wyróżniające się odpowiedzialnością i zaangażowaniem firmy, dla których priorytetem jest działalność społeczna na równi z dbaniem o klientów i otoczenie.

Tegoroczne hasło konkursu brzmi: „Czas współpracy, czas działania”. Odwołuje się ono, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, do Agendy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 25 września 2015 – planu na rzecz świadomego i zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie. Siedemnasty Cel Zrównoważonego Rozwoju, łączący wszystkie pozostałe, nawołuje do budowania partnerstw między rządami, sektorem prywatnym i społeczeństwem obywatelskim, w oparciu o wspólne zasady i wartości, wspólną wizję i wspólne cele, które stawiają człowieka i naszą planetę w centrum działań.

– W tym roku minie już pięć lat od uchwalenia rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. Alarmujące informacje np. na temat zagrożeń wynikających z kryzysu klimatycznego, pokazują, że czas działać. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Do 12 lutego można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu „Dobroczyńca Roku 2020”. Firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Wnioski można składać w kategoriach: Edukacja, Ekologia, Rozwój Lokalny, Zdrowie, Pomoc Społeczna, Sport, Fundacja Korporacyjna.

Laureatów wybierze kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów, zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

Marka „Dobroczyńca Roku” wyróżnia firmy, które wymagają od siebie więcej, są realnie zaangażowane w projekty społeczne – takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę. Konkurs pokazuje, jak różnorodne formy może przybierać społeczne zaangażowanie biznesu: od prowadzenia wolontariatu pracowniczego, poprzez działania na rzecz środowiska naturalnego, po wsparcie lokalnych inicjatyw.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.

Informacja prasowa


POWIĄZANE ARTYKUŁY