Lekcje w parku

Między innymi o pszczołach, grzybach, ale także o tym, czym najlepiej gasić pragnienie – będą opowiadać w tym roku pracownicy Centrum Edukacji Przyrodniczej na zajęciach w parku Wrocławskim. Oferta edukacyjna jak zwykle skierowana jest do grup zorganizowanych z przedszkoli i szkół, ale także – po raz pierwszy – do osób indywidualnych.

Fot. CEP

Tematy są całkiem nowe, dopasowane do wieku i możliwości uczniów (publikujemy je poniżej). Udział w zajęciach jest bezpłatny. A szczegółowy harmonogram pojawi się na Facebooku parku Wrocławskiego w przyszłym tygodniu.

Zajęcia trwają najczęściej godzinę zegarową, choć ten czas może ulec zmianie w zależności o tematu oraz zaangażowania grupy.

Maksymalna liczba uczestników w grupie wynosi 25 osób (dla przedszkolaków) oraz jedna klasa (pozostałe placówki).

Pierwsze zajęcia w danym dniu rozpoczynają się o godzinie 9.

Pracownicy Centrum Edukacji Przyrodniczej odpowiedzialni są jedynie za wykładanie tematu zajęć, natomiast za grupę odpowiedzialny pozostaje nauczyciel, więc w celach wychowawczych obecność nauczyciela lub opiekuna jest obowiązkowa.

Zgłoszenia na zajęcia edukacyjne przyjmowane są wyłącznie drogą telefoniczną. Zainteresowani powinni zadzwonić do Iwony Skrypin, pod numer 734 170 991 (najlepiej z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem).

Poniżej publikujemy tematy zajęć:

GRUPY PRZEDSZKOLNE

Grzybobranie – Podczas zajęć poznamy budowę grzyba oraz odpowiemy na pytanie czy grzyby zawsze noszą kapelusze. Dowiemy się także, co zrobić, gdy zobaczymy w lesie grzyby trujące oraz sprawdzimy czy grzyby można spotkać poza lasem, np. w kuchni czy aptece.

Gdzie raki zimują? – Zimowy czas można spędzać na wiele sposobów. Zwierzęta również mają swoje ulubione miejsca i aktywności. Podczas zajęć poznamy różne sposoby na radzenie sobie z zimą w świecie zwierząt. Zajrzymy do „mieszkań” śpiochów oraz nauczymy się prawidłowo pomagać m.in. ptakom i ssakom podczas mrozów.

Taniec z pszczołami – Zajęcia poświęcone bioróżnorodności najbliższej okolicy. Poznamy budowę ula, społeczność pszczół oraz produkty pracy tych małych owadów. Dowiemy się skąd pszczoła wie, dokąd lecieć oraz jakie rośliny kuszą mieszkańców uli najbardziej.

Ugasić pragnienie – Co robimy, gdy chce nam się pić? – Pijemy. Ale które płyny najlepiej ugaszą pragnienie? Czym różni się sok od nektaru czy napoju? Ile soku jest w soku? Czy woda ma kalorie? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź podczas zajęć.

Wiejska zagroda – Podczas zajęć dowiemy się kto może mieszkać w stajni, a kto w kurniku. Poznamy ulubione przysmaki zwierząt z zagrody. Dowiemy się do czego służy lizawka oraz czy kury „pieją”.

KLASY I-IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Grzybobranie – Podczas zajęć poznamy budowę grzyba oraz odpowiemy na pytanie czy grzyby zawsze noszą kapelusze. Dowiemy się także, co zrobić, gdy zobaczymy w lesie grzyby trujące oraz sprawdzimy czy grzyby można spotkać poza lasem, np. w kuchni czy aptece.

Gdzie raki zimują? – Zimowy czas można spędzać na wiele sposobów. Zwierzęta również mają swoje ulubione miejsca i aktywności. Podczas zajęć poznamy różne sposoby na radzenie sobie z zimą w świecie zwierząt. Zajrzymy do „mieszkań” śpiochów oraz nauczymy się prawidłowo pomagać m.in. ptakom i ssakom podczas mrozów.

Taniec z pszczołami – Zajęcia poświęcone bioróżnorodności najbliższej okolicy. Poznamy budowę ula, społeczność pszczół oraz produkty pracy tych małych owadów. Dowiemy się skąd pszczoła wie, dokąd lecieć oraz jakie rośliny kuszą mieszkańców uli najbardziej.

Ugasić pragnienie – Co robimy, gdy chce nam się pić? – Pijemy. Ale które płyny najlepiej ugaszą pragnienie? Czym różni się sok od nektaru czy napoju? Ile soku jest w soku? Czy woda ma kalorie? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź podczas zajęć.

KLASY V-VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Grzybobranie – Podczas zajęć poznamy budowę grzyba oraz odpowiemy na pytanie czy grzyby zawsze noszą kapelusze. Dowiemy się także, co zrobić, gdy zobaczymy w lesie grzyby trujące oraz sprawdzimy czy grzyby można spotkać poza lasem, np. w kuchni czy aptece.

Taniec z pszczołami – Zajęcia poświęcone bioróżnorodności najbliższej okolicy. Poznamy budowę ula, społeczność pszczół oraz produkty pracy tych małych owadów. Dowiemy się skąd pszczoła wie, dokąd lecieć oraz jakie rośliny kuszą mieszkańców uli najbardziej.

Ugasić pragnienie – Co robimy, gdy chce nam się pić? – Pijemy. Ale które płyny najlepiej ugaszą pragnienie? Czym różni się sok od nektaru czy napoju? Ile soku jest w soku? Czy woda ma kalorie? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź podczas zajęć.

SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

Grzybobranie – Podczas zajęć przypomnimy sobie budowę oraz systematykę grzybów. Dowiemy się także, czym różnią się grzyby niejadalne od trujących oraz poznamy znaczenie grzybów w przyrodzie.

Taniec z pszczołami – Zajęcia poświęcone bioróżnorodności najbliższej okolicy. Poznamy historię pszczelarstwa, budowę ula oraz jego poszczególnych typów. Opiszemy społeczność pszczół, znaczenie kast oraz produktów pracy tych owadów. Dowiemy się również, które z roślin można nazwać miododajnymi.

Ugasić pragnienie – Co robimy, gdy chce nam się pić? – Pijemy. Ale które płyny najlepiej ugaszą pragnienie? Czym różni się sok od nektaru czy napoju? Ile soku jest w soku? Czy woda ma kalorie? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź podczas zajęć.

 oferta edukacyjna 2017-2018

Udostępnij

  • wykop.pl

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

wpDiscuz