#ZdrowiePotrzebujeRuchu – rusza nowa kampania

947

Gorsze samopoczucie i nadmierne kilogramy – takie są niestety skutki koronawirusa. By pomóc nam wyjść z tego trudnego okresu, branża fitness startuje z akcją #ZdrowiePotrzebujeRuchu.

Siłownie i kluby fitness są już otwarte, więc czas na powrót do ćwiczeń w obiektach sportowych. Swoją akcją #ZdrowiePotrzebujeRuchu zachęca do tego Federacja Pracodawców Fitness. Ma ona na celu zwiększenie świadomości Polaków w zakresie prozdrowotnych korzyści wynikających z aktywności fizycznej w trakcie i po pandemii COVID-19. Zdrowy ruch promować będzie prawie 1,5 tys. obiektów sportowo-rekreacyjnych w całej Polsce, w tym także w Lubinie.

Ruch nie tylko poprawia samopoczucie, ale również rozwija mięśnie, poprawia funkcjonowanie układu krążeniowo-oddechowego, podnosi sprawność i wydolność fizyczną. Jednak w dobie pandemii wielu Polaków skarży się na ograniczenie dotychczasowego ruchu oraz pogorszenie kondycji psychicznej. Według raportu „MultiSport Index Pandemia” przeprowadzonego w kwietniu br., większość osób, które zmniejszyły swoją aktywność w czasie ostatnich trzech miesięcy, już dziś odczuwa tego negatywny wpływ na swoje samopoczucie (74 proc.) i zdrowie (65 proc.), a także na sylwetkę (61 proc.). Z tego też powodu konieczne są prozdrowotne działania edukacyjne na skalę ogólnopolską.

– Celem przygotowanej przez nas kampanii jest zwiększenie świadomości Polaków w zakresie prozdrowotnych korzyści wynikających z ruchu zarówno w trakcie pandemii COVID-19, jak i po jej zakończeniu. Zależy nam na zachęceniu Polaków do regularnej aktywności fizycznej, która stanie się elementem ich codziennego życia – podkreśla Przemysław Tadla z klubu Fitarena. – Istotnym celem kampanii #ZdrowiePotrzebujeRuchu jest uświadomienie społeczeństwu, że można brać udział w zajęciach sportowych zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa i higieny. Chcemy też udowodnić, że pełnia zdrowia, w tym zdrowie psychiczne i fizyczne, jak również odporność immunologiczna, zawsze będą potrzebowały regularnego ruchu, do którego człowiek jest po prostu stworzony – dodaje.

Partnerem kampanii jest Ministerstwo Sportu, które objęło akcję swoim patronatem.


POWIĄZANE ARTYKUŁY