Osoby, które potrzebują zaświadczenia o wysokości emerytury lub zasiłku z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, mogą już samodzielnie tworzyć elektroniczne potwierdzenia. Taki dokument nie wymaga podpisu pracownika ZUS i można przekazać go do instytucji, która tego wymaga.
Dotychczas tylko ubezpieczeni i płatnicy składek mogli samodzielnie generować elektroniczne potwierdzenia o danych zgromadzonych w ZUS na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. teraz taką możliwość zyskały też osoby, które dostają świadczenia z ZUS.
– Potwierdzenie, które klient sobie wygeneruje, to dokument elektroniczny, podpisany za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który nie wymaga już podpisu pracownika ZUS – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – To znaczne ułatwienie dla tych, którzy potrzebują np. zaświadczenia o wysokości emerytury lub renty – dodaje.
Na wygenerowanym elektronicznie zaświadczeniu mogą znaleźć się informacje na temat przysługujących emerytur, rent i zasiłków, a także wysokości wypłat. Taki dokument można przekazać do instytucji, która tego wymaga. Można również wygenerować potwierdzenie z informacją, że nie pobieramy z ZUS żadnego świadczenia.
źródło: materiały prasowe