Zapytają o promocję naszego regionu

19

dolnoslaskie.jpgCo warto promować, co powinno stać się symbolem promocyjnym Dolnego Śląska, jak najlepiej wykorzystać wybrane dwa lata temu logo regionu – Niedźwiedzia Ślężańskiego? Tego typu pytania możemy w najbliższym czasie usłyszeć w słuchawkach naszych telefonów. Urząd Marszałkowski chce bowiem dowiedzieć się od mieszkańców regionu, jak reklamować Dolny Śląsk w kraju i za granicą, dlatego przeprowadzi ankiety telefoniczne wśród Dolnoślązaków oraz konsultacje z organizacjami pozarządowymi.

Badania przeprowadzi krakowska agencja reklamowa, która wygrała przetarg wart 300 tys. zł. Do 20 marca firma ma przedstawić projekt strategii promocyjnej Dolnego Śląska, na podstawie której samorząd rozpocznie kampanię reklamową naszego regionu. Wcześniej jednak poprzez badania telefoniczne ankieterzy zapytają mieszkańców regionu, co ich zdaniem warto promować. Pytania zadane zostaną  także mieszkańcom innych województw, a nawet Polakom, którzy wyjechali do Wielkiej Brytanii. W ten sposób urzędnicy chcą sprawdzić, czym można zachęcić turystów z Wysp do przyjazdu na Dolny Śląsk.

– Badania zostaną przeprowadzone nie tylko wśród mieszkańców naszego regionu, ale też całej Polski. Badaniu poddana zostanie grupa 500 osób, które wyjeżdżają na urlopy. przeprowadzone zostaną też konsltacje społeczne oraz badania komputerowe, majace za zadanie szersze sprawdzenie logotypu Niedzwiedzia Ślężańskiego. Poprzez komentarze internautów będziemy wiedzieli czy logo może też posłużyć jako znak rozpoznawczy regionu, czy jak dotąd, tylko jako logo turystyczne – wyjaśnia Agnieszka Franckiewicz, dyrektor wydziału promocji Urzędu Marszłkowskiego.

Na podstawie badań i konsultacji samorząd województwa rozpocznie kampanię reklamową, która obejmie lata 2009-2014. Szczególnie intensywna ma być rok przed rozpoczęciem mistrzostw Europy w piłce nożnej.

MS


POWIĄZANE ARTYKUŁY