Zadzwoń do ZUS-u

27

Masz pytania, chcesz wyjaśnić swoje sprawy w ZUS? Zadzwoń i skorzystaj z pomocy konsultantów nowego Centrum Obsługi Telefonicznej – COT.

Centrum Obsługi Telefonicznej obsługuje cały kraj. COT zlokalizowane jest w Mińsku Mazowieckim i Węgrowie, tj. na terenie działania siedleckiego oddziału ZUS.

COT to specjalna usługowa infolinia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, będąca jednym z elementów Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Można tu zasięgnąć informacji o charakterze ogólnym i w sprawach indywidualnych, np. o kwocie składek zgromadzonych na indywidualnym koncie.

Co ciekawe, za pośrednictwem COT można zarezerwować wizytę w placówce ZUS, a nawet złożyć niektóre z udostępnianych przez zakład wniosków, niewymagających podpisu elektronicznego. Przekazanie jakichkolwiek wiadomości przez konsultantów COT poprzedzone jest uwierzytelnieniem dzwoniącego klienta, który musi podać w tym celu specjalny identyfikator i PIN, nadawane przy okazji rejestracji własnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych. Ta praktyka ma na celu ochronę danych klientów ZUS.

Po wybraniu numeru telefonu centrum następuje połączenie z konsultantem COT – w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny System Informacyjny COT, czynny 24 godziny na dobę.

Numery telefonów Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS:

801 400 987 – dla telefonów stacjonarnych

22 560 16 00 – dla telefonów stacjonarnych i komórkowych


POWIĄZANE ARTYKUŁY