Zachęcają do zwiedzania

12

Dolny Śląsk po raz kolejny odkrywa swoje tajemnicze oblicze i znów z pominięciem turystycznych atrakcji Zagłębia Miedziowego. Tym razem władze regionu zapraszają m.in. do Doliny Baryczy i w Karkonosze – na Śnieżne Kotły. Jesienna odsłona kampanii promującej województwo ruszy we wrześniu w telewizjach TVN, Polsat, Discovery, National Geographic oraz kanałach tematycznych tych stacji.

Łącznie spot „Dotknij tajemnicy” z nowymi ujęciami będziemy mogli zobaczyć dwa i pół tysiąca razy. Dodatkowo, we wrześniu na ulicach największych miast województwa pojawi się 90 billboardów i citylightów powiązanych tematycznie z kampanią telewizyjną. Jesienna promocja województwa kosztuje 3 mln 350 tys. zł. 70 proc. tych środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Billboardy i citylighty to wydatek 70 tys. zł.

W filmach promocyjnych (dwa różne spoty) oprócz nowych lokalizacji zobaczymy miejsca dobrze znane widzom z poprzednich edycji kampanii m.in. Dworzec Główny we Wrocławiu, Wodospad Kamieńczyka, krzywą wieżę w Ząbkowicach Śląskich i Kościół Pokoju w Jaworze. Także muzyka nie będzie zaskoczeniem – utwór zespołu My, Myself and I „Sou-au” na dobre wpisał się już w promocyjną kampanię regionu.

Kalendarium poprzednich edycji kampanii:
Luty 2012 r. – „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia”: Krzeszów, Stawy Milickie, Zamek Książ – to tylko niektóre perełki Dolnego Śląska zaprezentowane w kampanii. Efekty emisji spotów przerosły oczekiwania. O regionie usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. Całkowity koszt kampanii wyniósł ponad 7 mln 652 tys. zł, z czego 70 proc. pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Grudzień 2012 r. – Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy”: Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Filmy można było oglądać w 46 krajach Europy podczas transmisji zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz w czasie świat Bożego Narodzenia w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Film zdobył Grand Prix VIII edycji Festiwalu Filmowego Film, Art & Tourism w Warszawie, drugie miejsce na Zagreb Tour Film Festival oraz trzecią nagrodę za najlepszą koncepcję kreatywną na US International Film & Video Festival w Kaliforni. Samorząd województwa na tę odsłonę kampanii przeznaczył w sumie 8,9 mln zł (70 proc. to pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego).
Lipiec 2013 r. – „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”: billboardy i citylighty z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca zapraszającego do zapoznania się z ofertą turystyczną regionu pojawiły się w dolnośląskich miastach. Gospodarz regionu i pasjonat kolarstwa zachęca do wspólnego odkrywania walorów kulturowych, krajobrazowych i przyrodniczych Dolnego Śląska.

Kończy się właśnie konkurs na najciekawsze miejsca w regionie. Wypełniając ankietę można zgłaszać propozycje miejsc wartych odwiedzenia. Akcja zostanie podsumowana jesienią, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców wyjątkowego przewodnika autorstwa internautów, który wyda samorząd województwa.

Wakacyjna kampania promocyjna regionu wpisała się w zapisy Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020 r. W dokumencie tym turystyka jest ujęta jako jeden z filarów rozwoju regionu. Billboardowa kampania „Razem odkryjmy Dolny Śląsk” kosztowała 70 tys. zł.

Spoty jesiennej kampanii Dolnego Śląska można obejrzeć na oficjalnym profilu marszałka Rafała Jurkowlańca w serwisie youtube.com:
www.youtube.com/watch?v=WG-gyA9Ipsg&feature=youtu.be
www.youtube.com/watch?v=iJPjg5I2eRw&feature=youtu.be


POWIĄZANE ARTYKUŁY