Przez most w Ścinawie znowu można przejechać. To oznacza, że remont tej ponad 100-letniej przeprawy zbliża się do końca. Jeszcze przez kilka miesięcy będą tu prowadzone prace wykończeniowe.
Po moście w #Ścinawa jadą już samochody👍 Przypominamy, że obowiązuje ograniczenie do 15 ton i ruch wahadłowy. Do końca sierpnia będą prowadzone prace wykończeniowe oraz rozbiórka mostu tymczasowego @GDDKiA @MI_GOV_PL https://t.co/1jdPzmkp59 pic.twitter.com/Xx1MGDJr3e
— GDDKiA Wrocław (@GDDKiA_Wroclaw) May 4, 2022
Przez ostatni rok na drugą stronę Odry można było przejechać po moście tymczasowym, który postawiony został tuż obok zabytkowej przeprawy znajdującej się w ciągu drogi krajowej nr 36. Ponad 100-letni most został bowiem poddany remontowi.
– Zasadnicze prace remontowe zostały zakończone, dlatego możliwe jest już przełożenie ruchu na starą-nową przeprawę – informuje Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Na obiekcie obowiązuje ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną, a poruszać się po nim mogą w tej chwili pojazdy o całkowitej dopuszczalnej masie do 15 ton. Docelowo, po zakończeniu wszystkich prac przywrócona zostanie pierwotna nośność obiektu do 20 ton – dodaje.
Prace wykończeniowe potrwają do końca sierpnia. Jednocześnie rozebrany zostanie most tymczasowy.
– Prace polegać będą na budowie docelowej sygnalizacji świetlnej oraz wykonywaniu prac wykończeniowych przy strażnicach. Prace te będą powodować okresowe dodatkowe utrudnienia w ruchu, przede wszystkim przy przywracaniu stanu pierwotnego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 340 Wołów – Ścinawa – dodaje Szumiata.
Zasadniczy remont mostu w Ścinawie rozpoczął się w maju ubiegłego roku, po uruchomieniu tymczasowego mostu objazdowego. Rozebrano nawierzchnię, betonową płytę pomostową oraz chodniki. Na całym obiekcie oraz na chodnikach ułożono nowe prefabrykowane płyty pomostowe wraz z nawierzchnią bitumiczną na jezdni oraz nawierzchnią żywiczną na chodnikach. Wyremontowano podpory mostu wraz ze strażnicami, zamontowano elementy odwodnienia oraz dylatacje modułowe i bitumiczne. Pomalowano konstrukcję stalową obiektu, a także wykonano naprawy balustrad stalowych z zachowaniem ich pierwotnego artystycznego charakteru.
Efektem remontu będzie też przywrócenie pierwotnej nośności mostu do 20 ton.
Wartość inwestycji to około 28 mln zł.