Z naszych bohaterów zrobili pijaków!

46

Lubin jest oburzony kampanią producenta alkoholu. Swoje zażenowanie w związku z wykorzystaniem zdjęcia ze Zbrodni Lubińskiej do promocji wódki, lubinianie wyrażają w internecie, a popierają ich mieszkańcy całej Polski. Powstało nawet specjalne konto „Lubin Żytniej nie pije”.

„Powinni mieć w tej Żytniej kaca moralnego do końca życia” – pisze jeden z internautów. „Z naszych bohaterów pijaków zrobili!” – wtóruje mu inny. To tylko najdelikatniejsze wpisy, jakie od wczoraj krążą po sieci. Lubinianie są oburzeni, zażenowani, czują niesmak. I nie ma się czemu dziwić. Nie dość, że ktoś wykorzystał zdjęcie, na którym widać, jak czworo dzielnych mieszkańców niesie zastrzelonego przez ZOMO-wców Michała Adamowicza, to jeszcze zrobiono to na kilka dni przed 33. rocznicą tych wydarzeń. Zdjęcie zostało ukradzione, a jego autor – Krzysztof Raczkowiak – wciąż jest w szoku.

Internauci zareagowali od razu. Nie dość, że ostro skrytykowali w sieci producenta wódki, to jeszcze powstało na facebooku specjalne konto: https://www.facebook.com/lubinwithoutzytnia Jego założyciele nawołują do bojkotu wódki Żytniej. Wskazują też źródło zdjęcia – stronę autora słynnej fotografii, gdzie opisane są dokładnie zdarzenia z 1982 roku. To taka spóźniona lekcja historii dla tych, którzy wykazali się ogromną niewiedzą.

Na skandaliczną kampanię reklamową zareagowali też lubińscy kibice, którzy co roku aktywnie włączają się w obchody Zbrodni Lubińskiej. Stowarzyszenie Sympatyków Zagłębia Lubin Zagłębie Fanatyków wydało oświadczenie, w którym zapowiada, że będzie domagać się, aby spółka Polmos Bielsko-Biała, właściciel marki Żytnia Ekstra, aktywnie włączyła się w kampanię informacyjną, mającą na celu poszerzenie wiedzy na temat Zbrodni Lubińskiej.

Firma Polmos Bielsko Biała nie ma rzecznika prasowego. Spółka prosi o cierpliwość i zapewnia, że za godzinę lub dwie wyda specjalne oświadczenie w tej sprawie.

Więcej: /aktualnosci,37767,solidarnosc_oburzona_idzie_do_prokuratury.html


POWIĄZANE ARTYKUŁY