Uwaga klienci BZ WBK! Od wczoraj do internautów trafiają wiadomości z linkiem łudząco podobnym do oficjalnej strony banku, gdzie próbuje nakłonić się ich nakłonić do podania numeru karty bankomatowej i kodu PIN. – To kolejna próba wyłudzenia danych klientów naszego banku. Należy pamiętać, że bank nigdy nie prosi o takie informacje – przestrzega Grzegorz Adamski z biura prasowego BZ WBK.
„Uaktywnij konto BZ WBK 24”– maile takiej treści rozsyłane są do internautów w calej Polsce. Klikając na podany link, internauta proszony jest o wprowadzenie poufnych danych, które ostatecznie umożliwią hakerom na swobodny dostęp do naszego konta. Maile podpisane przez zespół BZ WBK w rzeczywistości pochodzą bowiem od oszustów.
– Bank nigdy nie wysyła maili i nie dzwoni do swoich klientów z prośbą o podanie danych dotyczących kart płatniczych – przypomina Adamski. – Jeżeli otrzymamy podobną informację, na pewno jest ona fałszywa. Takiego maila nalezy odesłać do nas, a my przekażemy go policji, dzięki czemu moziwe jest zablokowanie serweru, z którego rozsyłane są wiadmości – dodaje.
Rozsyłanie fałszywych maili to już kolejny zamach na klientów banku. Podobne akcje zdarzały się już wiosną tego roku.
– Na szczęście efkty pracy oszustów są bardziej niż mizerne. Klienci są ostrożni, przez co w skali kraju odnotowaliśmy tylko kilka zgłoszeń od osób, które podały swoje dane. Ich konta natychmiast zostały zablokowane – dodaje Grzegorz Adamski.