Wykorzystują pandemię, żeby wyłudzić pieniądze

1709

O pokazach, na których oferowane były materace, odkurzacze, garnki, zestawy do masażu i wiele innych „cudownych” i niebywale drogich gadżetów pisaliśmy już wielokrotnie. Powiatowy Rzecznik Konsumentów ostrzegał mieszkańców przed różnego rodzaju prezentacjami, podczas których wmawiano gościom, że wygrali towar o wartości kilku tysięcy złotych, a po kilku dniach okazywało się, że wszyscy „szczęśliwcy” mają spory rachunek do zapłaty. Wydawałoby się, że to przeszłość, bo przecież mamy pandemię i pokazy się nie odbywają. Nic bardziej mylnego. Nieuczciwi sprzedawcy zmienili swój profil działalności i teraz prowadzą sprzedaż telefoniczną.

Fot. Pixabay

– Przychodzą do mnie konsumenci, którzy padli ofiarą tego procederu. Podczas rozmowy telefonicznej nie zostali oni poinformowani, że właśnie zamawiają na raty drogie gadżety, a o tym, że zostali oszukani orientują się dopiero wtedy, kiedy przychodzi im rachunek do zapłaty lub umowa kredytowa – mówi Wiesława Sulima, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Starsi ludzie, którzy boją się pandemii i siedzą często osamotnieni w domu chętniej podejmują rozmowy telefoniczne, a w szczególności w sytuacji, kiedy po drugiej stronie słychać miły i ciepły głos. Bardzo łatwo w ten sposób oszukać niczego nieświadomych seniorów, a w szczególności teraz, kiedy zbliżają się święta Bożego Narodzenia i pojawia się pokusa zakupienia wyjątkowych prezentów dla bliskich w dobrych cenach.

Fot. Pixabay

– Po raz kolejny ostrzegam i bardzo proszę wszystkich mieszkańców, żeby wykorzystywali dostępne kanały informacyjne i w szczególności uważali na sprzedawców telefonicznych. Pamiętajmy również, że towar zakupiony na odległość można zwrócić w ciągu 14 dni. Co ważne, odstąpienie od takiej umowy dla celów dowodowych jest skuteczne wyłącznie na piśmie – dodaje Wiesława Sulima.

Zadbajmy więc o to, żeby te zbliżające się święta były faktycznie spokojne i radosne i nie dajmy się oszukać. Jeśli jednak stanie się inaczej, to najlepiej zgłosić się od razu do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, który udziela porad pod numerem telefonu 76-746-71-30.


POWIĄZANE ARTYKUŁY