W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniony został nowy formularz: wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Może go złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku.
e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. W celu korzystania z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US trzeba zalogować się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.
Złożenie wniosku jest bardzo proste, ponieważ podatnika prowadzi przez ten proces specjalny kreator. W jego pola należy wpisać:
- rodzaj podatku lub symbol formularza,
- kwota nadpłaty,
- okres,
- rok,
- uzasadnienie.
W zakładce „Dokumenty wysłane” podatnik ma dostęp do wszystkich złożonych przez siebie pism i wniosków, może je również dowolnie filtrować.
W imieniu podatnika wniosek może złożyć także pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).
– W przypadku pełnomocników wykorzystaliśmy dotychczasowe rozwiązania. Automatycznie pobieramy i podpowiadamy dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać – dodaje Agnieszka Rzeźnicka-Radek, rzecznik prasowi Izby Skarbowej we Wrocławiu.