Wniosek o zwrot pieniędzy z viaTOLL tylko do końca września

117

Ministerstwo Finansów przypomina o zbliżającym się terminie składania wniosków o zwrot kaucji za urządzenia viaBOX (OBU) oraz środków z umów zawartych w systemie viaTOLL.

Fot. Krajowa Administracja Skarbowa

Użytkownicy systemu viaTOLL mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald (albo ich przeksięgowanie) do 30 września 2022 r. Termin ten wynika z  ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw. W przypadku braku wniosku, po tym dniu wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

Jeżeli chcesz odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe:

  • prześlij podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń
  • prześlij podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy
  • złóż dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce „Komunikaty” i dołącz zdjęcia urządzeń pokładowych

Jeżeli chcesz przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (musisz już posiadać konto w e-TOLL):

lub

  • złóż bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL

W MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.

Więcej informacji na stronie https://etoll.gov.pl/ciezarowe/rejestracja-w-e-toll/jak-wyrejestrowac-sie-z-viatoll/

Infolinia dla użytkowników

Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:

  • 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
  • +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

Pytania można również zadać korzystając z elektronicznego formularza na stronie etoll.gov.pl.

źródło: materiały prasowe


POWIĄZANE ARTYKUŁY