Więcej policji na przejazdach kolejowych

23

Zatrzymaj się i żyj – to bardzo popularne hasło, którym często posługuje się policja, by uczulić kierowców na bezpieczne przejeżdżanie przez przejazdy kolejowe. A mimo to wciąż dochodzi o do wielu tragedii. Stąd obecność lubińskiej drogówki na wszystkich przejazdach w naszym regionie, a szczególnie na przejazdach niestrzeżonych – dbają o bezpieczeństwo i przypominają o zasadach ruchu drogowego.

Fot. UMiG Śinawa

Akcja jest prowadzona przez policjantów w całej Polsce. – Zaplanowane działania mają na celu podniesienie świadomości uczestników ruchu drogowego na temat zagrożeń związanych z nieprawidłowymi zachowaniami kierujących i pieszych podczas przekraczania przejazdów kolejowych oraz przypomnienie przepisów dotyczących zasad poruszania się w takich miejscach – informują mundurowi z lubińskiej drogówki.

Należy pamiętać, że na drodze dojazdowej do każdego z tych miejsc, ustawione są znaki drogowe, które zawczasu ostrzegają uczestników ruchu o przejeździe kolejowo-drogowym. Na samym przejeździe również znajdują się odpowiednie znaki ostrzegawcze lub znaki zakazu np. znak „stop”. Prowadząc działania, policja będzie uczulała uczestników ruchu, że stosowanie się do tych zasad, to czasami kwestia życia lub śmierci.

Kierujący pojazdem jest obowiązany:

– zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, zachować szczególną ostrożność;

– przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;

– prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;

– w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierującemu pojazdem zabrania się:

– objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;

– wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;

– wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;

– omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Źródło: KGP


POWIĄZANE ARTYKUŁY