Wciskają ludziom płatne usługi medyczne

22

Mowa o TeleEKG, czyli o całodobowej opiece kardiologicznej, umożliwiającej wykonywanie i przesyłanie badań EKG przez telefon. Nie sama usługa budzi zastrzeżenia, lecz sposób, w jaki jest sprzedawana osobom starszym. Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, cały proceder odbywa się w następujący sposób: klienci otrzymują telefon z ofertą obniżenia rachunków za usługi telekomunikacyjne lub prąd, a następnie w ich mieszkaniu zjawia się osoba, która zapewnia, że reprezentuje dotychczasowego operatora telefonicznego lub sprzedawcę prądu. Niczego nieświadomi konsumenci podpisują komplet dokumentów przedkładanych im przez przedstawicieli handlowych. Ci jednak nie informują, że w dokumentach tych znajduje się też umowa na świadczenie płatnych usług medycznych TeleEKG.

– Konsumenci skarżą się nie tylko na brak możliwości przeczytania dokumentów bądź naciski ze strony sprzedawców o ich szybkie podpisanie, ale również na brak możliwości odstąpienia od niechcianej umowy lub na naliczanie kar związanych z ewentualnym odstąpieniem od umowy. Zgodnie z obowiązującym prawem konsumenci, którzy podpisują umowy na świadczenie usług zdrowotnych, których przedmiotem nie są gwarantowane świadczenia opieki zdrowotnej, poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli na przykład w domu, mają 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny – tłumaczy Wiesława Sulima Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Jak informuje UOKiK, konsumenci, którzy czują się pokrzywdzeni, powinni zgłosić się do organów ścigania. Pomocy w odstąpieniu od tak zawartej umowy udzielają rzecznik konsumentów oraz federacja konsumentów. Porady można również uzyskać pod bezpłatnym numerem telefonu 880-889-866.


POWIĄZANE ARTYKUŁY