W Zielonym Przedszkolu zrobiło się… niebiesko

1576

Niebieski motyl, kwiaty w tym samym kolorze, uśmiechnięte buzie – tak najmłodsi z naszego miasta postrzegają spektrum autyzmu. Swoją koncepcję przedstawili na pracach plastycznych – w ten sposób Zielone Przedszkole przygotowuje się do obchodzonego za kilka dni Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.

Dziś w Zielonym Przedszkolu wyjątkowo było bardzo niebiesko. – Z okazji Dnia Autyzmu ubraliśmy się na niebiesko. Śpiewaliśmy też piosenkę o autyzmie, podrzucaliśmy niebieskie balony. Podczas zabaw panie dużo opowiadają nam o autyzmie, razem robiliśmy też dekoracje – mówią zgodnie przedszkolaki Lena i Tymek. – Dziś świętuje całe nasze przedszkole – dodaje Nadia.

Co prawda Światowy Dzień Świadomości Autyzmu przypada 2 kwietnia, jednak do jego obchodów przedszkole przygotowało się już wcześniej.

– „Autyzm – zrozum i pomóż” to hasło, które towarzyszy nam w codziennej pracy w przedszkolu. Drzwi naszej placówki otworzyliśmy szeroko dla dzieci ze spektrum autyzmu. Poprzez codzienną terapię i rehabilitację, staramy się oddziaływać wielostronnie na ich rozwój – Joanna Zapaśnik, nauczyciel i pedagog w „Zielonym Przedszkolu”. – Dziś rozstrzygamy konkurs zatytułowany „Autyzm widziany oczami dziecka”. Jego cel to poszerzanie świadomości oraz wiedzy wśród dzieci o autyzmie – dodaje.

Konkurs adresowany był do wszystkich szkół i przedszkoli z Lubina. Każde dziecko przygotowało pracę plastyczną wraz ze swoim opiekunem.

Joanna Zapaśnik opowiada też jak dzieci ze spektrum autyzmu odnajdują się wśród rówieśników i odwrotnie.

– Nasi podopieczni, którzy przebywają na co dzień z dziećmi ze spektrum autyzmu, są na nie bardzo otwarte. Pomagają im w codziennych czynnościach, szczególnie otwarte na pomoc są tutaj dziewczynki, zapraszają rówieśników do zabawy i wspólnej pracy. Nie mają też problemu z tym, że pani więcej uwagi musi poświęcić dzieciom ze spektrum autyzmu. Rodzicom trudno jest wyłapać, że ich dziecko może wymagać więcej uwagi, dla rodzica jego dziecko jest idealne. Zwykle, dopiero kiedy trafia do żłobka bądź przedszkola, to opiekun zwraca uwagę, że ich maluch potrzebuje więcej uwagi i terapii. Pierwsze symptomy? Taki maluch ucieka podczas zajęć bądź na przykład obserwuje światło – dodaje.

Fot. BM


POWIĄZANE ARTYKUŁY