W poniedziałki klienci Zakładu mogą odwiedzać sale obsługi do godziny 17.00. To tymczasowe rozwiązanie, które ZUS wprowadza od 22 listopada do końca marca 2022 roku.
– Zanim podjęliśmy decyzje o skróceniu czasu pracy w poniedziałek o jedną godzinę przeanalizowaliśmy to, kiedy przychodzą do nas klienci. Okazało się, że zainteresowanie wizytami w ZUS późnym popołudniem jest bardzo niewielkie – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS.
Według rzeczniczki najwięcej klientów odwiedza ZUS w godz. 10:00-12: 00, po godz. 15.00 obsługiwanych jest ok. 14 proc. klientów.
– To oznacza, że często nasi pracownicy siedzą i czekają aż ktoś w ogóle przyjdzie – dodaje Kowalska-Matis.
Po analizie ruchu klientów, jak również kierując się sytuacją epidemiologiczną w naszym kraju i narastającą liczbą zakażeń wirusem SARS-Cov2, zapadła decyzja o skróceniu pracy sal obsługi klientów w poniedziałki do godz. 17.00 do 31 marca 2022 r.
Zatem począwszy od 22 listopada 2021 r. do 31 marca 2022 r. obsługa klientów w poniedziałki odbywać się będzie do godz. 17.00.
Źródło; materiały prasowe ZUS