Uruchomiona została Centralna Ewidencja i Informacja Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzona przez ministra gospodarki. Od teraz osoba fizyczna, zakładająca działalność gospodarczą, składa wniosek o wpis do CEIDG za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stornie internetowej lub składa wniosek w dowolnie wybranym urzędzie gminy, bez względu na ich właściwość miejscową, ustalaną według miejsca zamieszkania.
Gmina pełni jedynie funkcję pomocniczą, polegającą na obsłudze przedsiębiorców. Od 1 lipca do 1 października 2011 r. gmina Lubin w zakresie starych wpisów będzie pracować na dotychczasowych zasadach.
Planuje się, że do końca września 2011 r. dane ewidencji gminnej zostaną przeniesione do centralnej. Natomiast nowi przedsiębiorcy, dokonujący zgłoszenia działalności po 30 czerwca 2011 r. rejestrowani są w ewidencji centralnej. Oznacza to, że w zakresie nowych wpisów organem ewidencyjnym jest minister gospodarki.