Uwaga na „promocje”

24

– Chciałem kupić coś na kolację. Poszedłem do osiedlowego marketu i kupiłem kilka rzeczy między innymi pomidory, które miały być w promocyjnej cenie. Przy kasie zapłaciłem, ale coś mi się nie zgadzało i zerknąłem na paragon. Okazało się, że pomidory, mimo informacji o promocji, kosztowały znacznie więcej – skarży się lubinianin pan Karol.

Po wezwaniu kierownika sklepu zaproponowano klientowi zwrot pieniędzy za źle oznakowany towar. Jednak sytuacja wkrótce się powtórzyła. Pan Karol robiąc zakupy w innym markecie tej samej sieci znowu natknął się na błędnie oznakowany towar. Tym razem śmietana kosztowała więcej niż świadczyłaby o tym cena na półce.

– Też zawołałem kierownika sklepu. Tak jak poprzednio zaproponowano mi zwrot pieniędzy i tłumaczono sytuację błędem w systemie. Pieniędzy nie wziąłem, bo była to niewielka kwota. Jednak robiąc duże zakupy nie zwracamy uwagi na to, czy cena na paragonie zgadza się z ceną na półce, a to przecież czyste i jawne oszustwo – dodaje pan Karol.

– W takich sytuacjach najlepiej powiadomić Państwową Inspekcję Handlową delegaturę w Legnicy, która przeprowadzi kontrolę i zweryfikuje błędnie oznakowany towar, a w razie faktycznych nieprawidłowości, wyciągnie odpowiednie konsekwencje – mówi Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumentów. – Konsument może taki wniosek złożyć samodzielnie bądź za moim pośrednictwem. W związku ze zbliżającymi się świętami wielkanocnymi akcji promocyjnych będzie w sklepach na pewno więcej. Proponuję zwrócić większą uwagę na to, co kupujemy i faktycznie za ile.

Powiatowy rzecznik konsumentów przyjmuje klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lubinie, pokój 29 i 30 (parter).


POWIĄZANE ARTYKUŁY