Uwaga na grasujących w powiecie oszustów

29

W ostatnim czasie na terenie powiatu lubińskiego pojawił się nieuczciwy sprzedawca energii elektrycznej podający się za przedstawiciela firmy Tauron. Domokrążca prosi o wgląd do dowodu osobistego oraz ostatniego rachunku za prąd. Po podpisaniu umowy znika, nie zostawiając klientom żadnych dokumentów.

Umowa podpis kontrakt

Nieuczciwy akwizytor, chcąc zachęcić klientów do zwarcia nowej umowy, proponuje im 10% zniżki na rachunku za prąd. – W moim domu pojawił się Pan, który podawał się za pracownika firmy Tauron. Nie okazał żadnej legitymacji – mówi jeden z poszkodowanym mieszkańców. – Zaproponował mi niższą opłatę za prąd. Do sporządzenia umowy poprosił o dowód osobisty i ostatni rachunek. Jak tylko dokumenty podpisałem, pan spakował się i szybko wyszedł. Dopiero po jakimś czasie zorientowałem się, że nie zostawił mi kopii umowy. Po prostu mnie oszukał! – mówi poszkodowany.

Mieszkańcy mogą się jednak przed oszustami chronić.

– Przy podpisywaniu umowy poza lokalem przedsiębiorcy pamiętajmy o swoich prawach – przypomina Wiesława Sulima, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lubinie. – Po pierwsze sprawdźmy, z kim rozmawiamy, np. prosząc o legitymację. Po drugie nie podpisujmy niczego bez dokładnego przeczytania. Żądajmy pozostawienia kopii umowy. Jeśli mamy wątpliwości, nie musimy zawierać umowy od razu. Wszelkich formalności dokonać możemy w późniejszym czasie w siedzibie firmy. Pamiętajmy też, że zawierając umowę poza lokalem przedsiębiorcy, możemy od niej odstąpić. Mamy na to 14 dni. Problem polega na tym, że oszukani klienci często nie wiedzą, do kogo takie oświadczenie powinni wysłać – mówi Wiesława Sulima.

Oszukani przez nieuczciwego sprzedawcę mogą skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, który od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00 przyjmuje w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lubinie przy ul. Jana Kilińskiego 12 B, pok. nr 29. Telefon: 76 74 67 130, e-mail: w.sulima@powiat-lubin.pl.


POWIĄZANE ARTYKUŁY