Czym jest marka lokalna gminy?
Marka to siła przyciągania, coś co nas wyróżnia na tle innych. Posiadanie marki i jej odpowiednia promocja, to inwestycja w przyszłość gminy i jej mieszkańców oraz szansa na jej rozwój gospodarczy.
Dlaczego teraz?
Mistrzostwa Europy 2012 to doskonała okazja do promocji gmin. W tym okresie wielu turystów – kibiców, będzie korzystało z bazy noclegowej i atrakcji całego naszego regionu. Stwarza to ogromne możliwości prezentacji naszej gminy i jej walorów w taki sposób, by zapadły w pamięć i wzbudzały chęć powrotu do niej. Warto skutecznie wykorzystać ten czas, który daje niepowtarzalną szansę rozwoju gospodarczego Dolnego Śląska.
Odpowiedni wizerunek Twojej gminy to inwestycja w jej rozwój i przyszłość!
Projekt: „Postaw na Eurozarządzanie, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, daje możliwość przeprowadzenia, przygotowania i wdrożenia kompleksowej strategii budowy gminnej marki. W ramach tego projektu powstają Partnerstwa, które umożliwiają stworzenie strategii rozwoju zarządzania zmianą gospodarczą, ze szczególnym uwzględnieniem budowy marki lokalnej w obszarze sportu, turystyki i kultury. Do Partnerstw są zapraszane podmioty, które mają wpływ na oblicze gospodarcze gminy, czyli przedstawiciele samorządów terytorialnych, samorządów gospodarczych, przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, związków pracodawców i instytucji kultury. Projekt zakłada współudział tych podmiotów oraz lokalnych społeczności w tworzeniu strategii rozwoju lokalnych marek.
10 gmin już w projekcie!
Do projektu przystąpiło 10 gmin Dolnego Śląska: Kobierzyce, Milicz, Oława, Legnica, Lądek-Zdrój, Świdnica, Żarów, Krośnice, Lubin i Wałbrzych. W 7 pierwszych gminach przeprowadzano już badania marketingowe dotyczące lokalnych marek, organizowano warsztaty branżowe i spotkania konsultacyjne. Pomysły i propozycje uczestników Partnerstw są konsultowane poprzez stronę internetową www.markowagmina.pl oraz podczas bezpośrednich spotkań.
Weź czynny udział w budowaniu marki Twojej gminy!
Aby osiągnąć ten ważny, wspólny cel, konieczna jest współpraca. Warto więc współdecydować o losie gminy pod okiem wybitnych ekspertów, którzy czuwają nad przełożeniem pomysłów na działania. Efektem tej wspólnej pracy, będzie stworzenie strategii zarządzania zmianą gospodarczą, uwzględniającą wypracowanie i wdrożenie lokalnej marki, a w efekcie końcowym – wpływ na rozwój gospodarczy gminy.
Spraw, by Twoja gmina była Gminą Dobrej Marki!
Więcej na: www.markowagmina.pl
Nad powodzeniem projektu czuwa Agencja Rozwoju Innowacji Sp. z o.o.